18 Mart 2019 Pazartesi

ŞEYH YUSUF ZEYNUDDİN CAMİİ | TEKKEKÖY





tekkeköy


Samsun'un ilçesi olan Tekkeköy'e geçen hafta gitmiştik. 
Şansımıza o gün hava çok güzeldi. Böylelikle bol bol fotoğraf çekme fırsatım olmuştu.

Otobüsten indiğimizde Tekkeköy'ün içerisine doğru yürümeye başladık. Derken bir Camii dikkati çekti ve yanına yaklaştık. Camiinin tarihi Selçuklu dönemine kadar uzanmakta. 
Şeyh Yusuf Zeynuddin Camii.

Camii adını, Anadolu Selçuklu Döneminde yaşamış olan İslam alimi Şeyh Yusuf Zeynuddin'den alıyor.

Camii 1285 yılında yapılıyor. 
Camiinin içerisinden görüntüler.






Çivisiz Camii gibi bu camii de mezarlık içerisinde yer alıyor. Bu camiiyi yapan Şeyh Yusuf Zeynuddin aynı zamanda Tekkeköy'ün kurucusu. Camiinin çevresindeki mezarlığın içinde bir türbe var. Bu türbede de Şeyh Yusuf Zeynuddin'in kabri yer almakta.






Bizim için çok keyifli bir gezi olmuştu. 
Bugün de Samsun anıma eklenen güzel bir anı olarak kalacak.







6 yorum:

  1. Heyyo, bir süredir yoktum buralarda. Şimdi bakınırken dedim pembesevrime bakayım. Fotoğraflar şahane gercekten, camii fotografları çok hoşuma gidiyor zaten. Onların el isciligi ve kişiye verdiği manevi duygu çok başka. Samsunun en iyi yani sana güzel yerler görme imkanı sunması oldu sanki, değil mi? Seni seviyorum, allah'a emanet ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum, Samsun’u da gezmemişim demeyeceğim. Şu son günlerde en son günleri sayıyorum artık .. Sen de Allah’a emanet ol! 🌸

      Sil
  2. Samsun'a gidersem inşallah görme şansına erişirim. Camii gezmeyi çok seviyorum:)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER