3 Temmuz 2019 Çarşamba

HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM




hasretinden prangalar eskittim


'' İki yaprak arasında kıyılmış
Bir parçası var kalbimin
İncecik ak kağıtlara sarılır
Dar vakit yanar da verir kendini
Dostun susan dudağına. ''



Hasretinden Prangalar Eskittim, Ahmed Arif.
Ahmed Arif'in kaleminden çıkan şiirler. Ahmed Arif'in şiir yazdığı dönemlerde gençler ve dönemin diğer şairleri tarafından pek önemsenmemekle birlikte dikkate alınmamış. Sonra zamanla bu durum ortadan kalkmış.

Her şairin konuşma tarzıyla şiiri arasında bir yakınlık, bir benzerlik vardır muhakkak; ama konuşmasıyla şiiri arasında bu kadar bir özdeşlik bulunan bir şaire ilk kez Ahmed Arif'te rastlıyordum, diyor Cemal Süreya.

Ahmed Arif, kendi şiirine en uygun yapıyı ve mısra düzenini bulmuş bir şair. Bunu yazmış olduğu şiirlerinde de görmek fazlasıyla mümkün.

9 yorum:

  1. malesef şairler ölünce değeri anlaşılır genellikle. çok harika şiirlerin olduğu bir kitap.

    YanıtlaSil
  2. Yazınızı okurken hiç Ahmet Arif okumadığımı far ettim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. ooo müthişli klasiklerimizden birini okumuşsuun. nette de kendi sesinden vardı galpağ şiirlerii:)

    YanıtlaSil
  4. Ahh... bir de kendi sesinden dinlemek şiirleri. İnsanı derinden etkiliyor..

    YanıtlaSil
  5. Edinmek isteyip de bir türlü edinemediğim kitaplardan...

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER