8 Temmuz 2019 Pazartesi

POSTCROSSING | KOREDEN KARTPOSTAL




kartpostal

Kartpostallaşmak.
Yani iki insanın birbirine kartpostal yazıp göndermesi.
Yaklaşık 4 yıldır bu hobiyi severek yapmaktayım. Kimi zaman gönderdiğim kartlar sahibine ulaştı. Kimi zamansa kayıplara karıştığı da oldu. Aynısı bana gelen kartpostallar için de geçerli. 

Mektuba göre kartpostalların bekleme süresi bir tık daha uzun sürüyor. Postacının ufak bir zile dokunuşuyla da insan heyecana kapılabiliyor. Çünkü dört gözle kartpostalının gelmesini bekliyor insan.

Güney Kore'nin Busan şehrinde yaşayan arkadaşımdan bir kartpostal getirdim sana bugün. 
Busan , Kore'nin gelişmekte olan illerden biri. Dizilerde, filmlerde oldukça popüler bir şehir. Ayrıca şehrin günlük yaşamda kullandığı kendine özgü bir lehçesi var. Busan, samimi içten bir şehirmiş. İnsanları da öyleymiş.



Kartın arkasında yer alan pulları çok sevdim. 
Bir pul koleksiyonumun olduğundan da bahsetmiş miydim?
100'ü aşkın pula sahibim.   Pullar, Busan'ın ilçelerine ait yerleri temsil ediyormuş.

Kartpostallamak çok güzel. 
Kart yazmak sonrasında yazdığın kartın sahibine ulaşmasını beklemek apayrı bir heyecan.. 
Bence herkes bir kere denemeli!




18 yorum:

  1. Ortaokul ve lise yıllarımda öyle çok severdim ki kartpostal göndermeyi. o günlere gidip geldim sanki..

    YanıtlaSil
  2. Çok tatlıymış 😊 ben de senin tavsiyenle üye oldum, ilk kartpostalımı göndereceğim 😊

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL ÇALIŞMALAR BUNLAR TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  4. Kartpostallaşmanın devam etmesini görmek çok nostaljik ve kültürel alışverişin özellikli bir örneği.

    YanıtlaSil
  5. Alışkanlıkların en güzeli bence bu :) keşke ben de yapabilsem 🤷‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence siz de deneyebilirsiniz en yakınınızdaki bir kişiye kartpostal yazarak. :)

      Sil
  6. Dijital ortam geldi, mektup ve kartpostalların boynu büküldü... Bu gün on yedi yaşındaki kızım mektup yazmayı bilmiyor mesela... Büyük bir acı ve kayıp bence... Kartpostal çok şeker :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef çağa ayak uyduralım derken yitip giden değerlerimizi unutuyoruz.. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  7. Ne güzel, ben pul koleksiyonu yapmaya karar verip, birkaç tane toplayıp sonra bırakmıştım :D Kartpostallara da bayılıyorum :))

    YanıtlaSil
  8. Bir kere başlayınca bırakamıyor insan. :')

    YanıtlaSil
  9. Yaşasın postcroserlar!bende bir postcroserım fakat uzun zamandır vakit ayıramıyorum.böyle görünce heveslendim.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER