29 Aralık 2019 Pazar

CANIM PULLAR





Sevgili okur,
çeşitli ülkelerden mektuplara, kartpostallara sahip olduğumu biliyorsun.
Mektuplarımı ve kartpostallarımı tuttuğum bir kutum var. Aklıma geldikçe bu kutumu açar incelemeye koyulurum. Kimi mektuplar, kartlar var ki defalarca okuyası geliyor insanın. 

Mektup kutumda uzun zamandır muhafaza ettiğim pullarım da yer almaktaydı. Bu pulları soracak olursan, kendiliğinden biriktiler. Ve ortaya küçük bir pul koleksiyonu çıkıverdi. Bana gelen mektup zarflarından ya da paketlere yapıştırılan pullardan oluşmakta. Yapıştırılan pulları paketlerden başarılı bir şekilde ayırıp çıkarttıklarım olduğu gibi yırtılan pullar da oldu.

Ben çocukken annemin küçük bir pul defteri vardı. O pul defterini detaylıca ve dikkatlice inceler dururdum. Şimdi artık benim de bir pul koleksiyonum var. 

Malezyalı mektup arkadaşımın en son göndermiş olduğu mektubunda mini bir fotoğraf albümü vardı. Onu nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken birden aklıma pullarım geldi ve pulları mektup kutumda tutmaktansa fotoğraf albümüne dizmek daha makul geldi. Ben de kolları sıvayıp pulları titizlikle fotoğraf albümüne yerleştirdim. 

Bana göre pullar, sahip olduğu kültürü başarıyla yansıtan objelerden biri. 
Ve insana iyi ki mektup arkadaşlığına başlamışım dedirtiyor.
Huzurlu ve mutlu akşamlar!















15 yorum:

  1. Yaa.. Şahane gözüküyorlar. Mutlu anılarla artsınlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzeller rengarenk. Bence pullar çok spesifik şeyleri anlatıyor ülkelerle ilgili. Bu mektuplaşma uygulamaları ile çok güzel bir iletişim de insanlar arasında. Yoksa belki de unutulup gidecekti mektuplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur,
      Evet, iyi ki mektuplaşma uygulamaları var. Böylelikle insanlar tekrar mektuplaşma ile buluşabiliyorlar. :)

      Sil
  3. Harikalar... Zamanla ne çok birikmiş öyle :))

    YanıtlaSil
  4. O kadar güzeller ki, bakarken mutlu oldum :))
    Yazılarını okudukça bana da ilham geliyor bu konularda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Teşekkür ederim, mutlu oldum. :)
      Mektuplaşmak gerçekten çok keyifli bir hobi mutlaka denemeni tavsiye ediyorum.

      Sil
  5. Eskiden benim de vardı ama sonra bir ara çok sıkılınca hepsini attım.

    YanıtlaSil
  6. Becere bilsem ben de mektup göndermek isterdim sana canım. Kolleksiyonunda bizim ülkenin de pulu olsun diye. Ama nerdeee...🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan,
      Bence sen de denersen yapabilirsin. İlla yurt dışı olmak zorunda da değil. :) En yakınındaki birine de mektup yazarak deneyebilirsin bence. :)
      Azerbaycan'dan pulum yok evet. :')

      Sil
  7. Bayıldım. Bir ara niyetlendim fakat minimalizm ruhsal durumumdan dolayı vazgeçtim. Tebrik ederim. https://ispanyolcafilmler.blogspot.com/

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER