27 Aralık 2019 Cuma

''Son Ustalar'' | Sulu boya ve Yağlı Boya Sergisi






Geçtiğimiz hafta pazar günü hava İstanbul'da çok güzeldi. Bugünü değerlendirmek adına kendimi evden dışarıya attım ve vapurla Sirkeci'ye doğru yola çıktım. Vapur yolculuğumda bana martılar da eşlik ettiler. Elimdeki simidi onlarla da paylaştım. Simit parçalarını havada yakalamaya çalışan martılar, birbirleriyle adeta birer yarış içerisine girdiler.

Sirkeci'ye vardım. Alınması gereken birkaç kırtasiye ihtiyaçlarım vardı. Onları almak için Hakikat'e doğru yürüdüm. İşimi hallettikten sonra kalabalığa karıştım ve etrafa göz gezdirdim. Derken yolumun üstünde bulunan Hünkar Kasrı'nda bir sergi dikkatimi çekti. Geçen sene aynı yerde bir sergiye daha gitmiştim. Bu da plansızca tıpkı bir pazar günü gerçekleşmişti. 




Sergi, unutulmaya yüz tutan meslekler ile ilgiliydi. 
Bu meslekleri yağlı boya, sulu boya ve farklı tekniklerle birleştirmişler ve ortaya güzel eserler çıkartmışlar. Özellikle sulu boya çalışmaları ile ilgilendiğim için kendimi serginin içerisinde buldum.





Sergiyi gezmişken Hünkar Kasrı'nın içerisini de görme şansına sahipsiniz. Hünkar Kasrı her zaman açık olmuyor. Sergi zamanlarında ziyarete açık oluyor.
Serginin son ziyaret günü 28 Aralık yani yarınmış. Gitme şansınız olursa eğer bu güzel sergiyi görme fırsatını kaçırmayın derim.






Sergiden çıktıktan sonra Eminönü'ne doğru yürüdüm. Yürürken çiçeklere bakındım. Hava şansıma çok güzeldi. 
Şuan ise yağmur var dışarıda. Hatta yılın ilk karı bugün Çamlıca'ya düşmüş. ⛄



6 yorum:

  1. Hiç sergi gezemiyorum ya Bursa da ne ayip

    YanıtlaSil
  2. Bugün gördüm, sergiyi kaçırmış oldum :(( Çok güzelmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu köşkte çeşitli sergiler düzenleniyor zaman zaman. Takip edebilirsin istersen, aklında bulunsun. ^-^

      Sil
  3. bugün ataşehir'e de karla karışık yağmur yağdı :) Metropol nakliyat

    YanıtlaSil
  4. hımm hünkar kasrı pikuuuu güzelmiş sergiii :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER