22 Mayıs 2020 Cuma

KİTAPLARDAN ALINTILAR #12








ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR


'' Tanıştığıma hiç memnun olmadığım kimselere, durmadan, ''Tanıştığıma memnun oldum'' demek beni öldürüyor. Ama hayatta kalmak istiyorsanız, ille de bu zırvaları söylemek zorundasınız. ''


'' Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydın da, canım her istediğinde onu telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir. ''


'' Olgunlaşmamış insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir. ''


'' Hep, büyük bir çavdar tarlasında oynayan çocuklar getiriyorum gözlerimin önüne. Binlerce çocuk, başka kimse yok ortalıkta. ''


'' Bir şeyi iyi yapıyorsanız, bir süre sonra, dikkatli olmazsanız gösteri yapmaya başlıyorsunuz. Ve sonunda da iyi olmaktan çıkıyor yaptığınız. ''


'' İnsanların davranışları karşısında aklı karışan, korkuya kapılan, hatta hasta olan ilk kişinin sen olmadığını anlayacaksın o zaman. ''


17 yorum:

  1. Değerli cümleler.. Kitaplığımda okunmayı bekliyor bu kitap.. Bir an önce okumalıyım ye düşündüm
    Hele o ilk cümle varya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayan Hohori,
      Okunması gereken kitaplardan biri bana göre. Keyifli okumalar dilerim şimdiden. :)

      Sil
  2. her biri diğerinden anlamlı harika alıntılar. Bu kitabı çok okumak istiyorum. İlk kitap siparişimde isteyeceklerim arasında olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Ertaş,
      Çok güzel bir konusu ve işleyişi var. :)

      Sil
  3. Uzun zamandır okunacaklar listesindeydi. Hatırlatmış oldun teskkur ederim:) 5.alintin bana öğrencilik yillarimda yaşadığım bir anıyı hatırlattı�� Staj sunumumu yapmıştım jüride de birkaç tane hoca vardı. Ve sunum sonunda aralarından biri-pek de hoşlaşmadığımız-boyle sunum mu olur, böyle mi mesleğini yapacaksın, sen yapamazsın gibi bayağı kötü hissettiren bir durumda bırakmıştı hoca beni. Sunuma baska biri ciktiginda ben dayanamamis farkettirmeden disari cikip aglamistim. Sunum sonrası hoca hiç de gerçekçi olmayan bir tavırla beni yanlış anlamıyorsun değil mi, sizin için söylüyorum falan demişti��. Neyse zaman geldi ben bu hocanın seçmeli dersini almak zorunda kaldım ve hoca da vize ya da final yerine sunum yaptıracagini soyledi. Benim de hıncım var önceden biliyorsun. Nasıl hazırlandım bilemezsin�� Sonra ben sunumumu yaptım, bitti. Hoca "sana cok guzel olmus diyecektim ama sen abarttın" deyince ben tabi verdim cevabi�� Hocam biliyorum abarttığımı, ben şov yaptım dedim�� ve kendimi rahatlattim. Bu da böyle bisey unutmadığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzeyyen Hanım,
      Böyle öğretmenleri anlayamıyorum. İnsanı eğitimden soğutuyorlar. Eleştiri yapacaksan karşındaki insanı düşünerek ve en önemlisi empati yaparak yapmalısın. Bu tarz öğretmenleri eğitimde hala geleneksel bakış kendisine örnek alan kişiler olarak görüyorum. Ve bu bakış açıları ile günümüzde hala varlığını sürdüren nice eğitimci var. Bu durum gerçekten çok çok üzücü...
      Senin cevabın çok güzel ve yerinde olmuş. :)

      Sil
  4. İyi Bayramlar, en güzel bayram mesajlarını okumak ve değerli yorumlarınızı almak üzere sizi blogummda görmekten mutluluk duyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EĞİTİM PINARI,
      Teşekkür ediyorum.
      İyi bayramlar dilerim!

      Sil
  5. ha haa ben buna pancar tarlasındaki çocuklar diyom, iyi roman tabii, bi dee iyi bayramlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Umm güzelmiş. Pancar Tarlası. :)
      Bayramın mübarek olsun. ^-^

      Sil
  6. Hello!
    Your blog is so beautiful. I really like it.
    Follow for follow? I already follow you.
    My blog: https://aprovechalavidacadadiaa.blogspot.com.es/
    ¡Kisses from Aprovecha La Vida Cada Día !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aprovecha La Vida Cada Dia,
      Hi!
      Thank you for your kind words. :)
      I'll check it asap!

      Sil

 

BİRPEMBESEVER