20 Mayıs 2020 Çarşamba

Papatyaları Sevelim









Çayırlarda, çimenlerde kendiliğinden yetişen bir çiçek türü papatya.
Bembeyaz yapraklarıyla göğe doğru yükselen baharın habercisi aynı zamanda.
Masumiyetin, saflığın, sevginin, teniz kalbin dile getirilişini temsil eder.

En sevdiğim çiçek türü her zaman papatya olmuştur. 
Papatyalar benim gözümde çok naif, hassas bir çiçek türü.
Bembeyaz oluşuyla nerede durursa dursun dikkati kendilerine çekerler.

Yürüdüğüm  bir yolun kenarında, ormanlık bir alanda ya da geçtiğim bir çiçekçinin önünde gördüğüm papatyalar yüzümde tebessüme sebebiyet verebilir.

Çocukken de bahçeden çok papatya demetleri yaptığım oluyordu. Hatta bazen papatyalardan saçlarımıza taç bile yapardık. Bazen ''seviyor/sevmiyor'' oyunlarımıza dahil olurlardı.

Bazı çiçekler vardır ki yalnız başlarına da asil ve iyi dururlar.
İşte bana göre papatya da o çiçeklerden birisi.


Sevgili okur, bahar ayını neredeyse bitirmek üzereyiz.
Kuş sesleriyle birlikte papatyaları da bir süre daha aramızda misafir edeceğimiz için çok mutluyum.

Huzurlu ve bol papatyalı günler! 









18 yorum:

  1. Ben de çok çok severim papatyaları. Çok güzel ifade etmişsin, gerçekten de masumiyyetin, mütevaziliğin ve sadeliyin simvolu papatya. Olduğu mekana sıcacık, tatlı bir hava getiriyor sanki... Buralarda mevsimi geçti artık... Kısmetse diğer bahara kaldı görüşmek... Yazın içimi kıpır-kıpır yaptı.😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan,
      Bunu duyduğuma sevindimm. *-*
      Papatyaları bir sonraki baharda tekrar görmek dileğiyle öyleyse. :)

      Sil
  2. Papatyaları ben de çok severim, çok güzeller :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Papatyaların görünüşleri bile mutlu ediyor insanı. :)

      Sil
  3. Papatyaları çok severim. Her yerde bulunurlar ama bana farklı hissettiriyorlar. Çok sevdiğim için hatta kullanıcı adıma ingilizcesini eklemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Çok naif bir çiçek gibi geliyor bana da. Hissettirdikleri... Bence de farklılar.. ^-^ Evett, bahsetmiştin blogunda sanırım. :)

      Sil
  4. Öyle çok severim ki.. öyle güzeller ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolahenkli,
      Evett, ben de pek severim papatyalarıı. *-*

      Sil
  5. Ne güzel anlatmışsın papatyaları, papatya sevilmez mi hiç:)

    YanıtlaSil
  6. Benim de en sevdiğim çiçektir papatya:)

    YanıtlaSil
  7. çok severim. sarı olanlarını daaaa :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER