18 Mayıs 2020 Pazartesi

Günlerin Getirdiği







Sevgili okur,
''Yıllardır yazarım, benden de bir şey kalsın istiyorum. Bir umut... Bu yazıları gönlümce sevecek belki birkaç kişi bulunur umudu. Ölüm başımızda dolaşıyor...''
Nurullah Ataç'ın kaleminden çıkan bu sözler düşündürüyor insanı. 
Düşünürken yitip giden günleri sorguluyor belki de gelecek için endişeleniyoruz.
Ama aslında en önemlisi ise anı kaçırmamızdır belki de.
İçinde bulunduğumuz o anın bir daha geri gelmeyeceğini unutuyoruz ve düşüncelerimiz geçmişle gelecek arasında gidip geliyor. 


Sevgili okur,
Geçtiğimiz haftalarda sukkulentimden koparttığım yaprakları saksıdaki toprağa çimlenmesi için koymuştum. Kısa bir süre önce yavaş yavaş yeni yeni sukkulentlerin çimlendiğini fark ettim. Mayıs ayı ile birlikte havaların çok ısınmasından dolayı bitkilerimi iki günde bir sulamaya çalışıyorum. Suya ihtiyaçlarının olup olmadığını da katüsle/sukkulentlerin topraklarına bakarak anlayabiliyorsun.

Resimde görmüş olduğun sukkulentler ana yapraktan ayrılana kadar gelişimini sürdürecek. En sonunda ise ana yaprak kuruyup yavru sukkulentten ayrılacak. Çoğaltma yaparken önemli olan şey ise sukkulent yapraklarının uç kısmının toprağa temas ediyor olması ve toprağınızın nemli kalması.

Bu minik yavru sukkulentler benim ilk çimlendirmeyi başardıklarımdan oldular. O yüzden çok mutluyum. 😊🙈 İlerleyen günlerde gelişip büyümelerini hep beraber burada görmüş olacağız inşallah.

Huzurlu ve mutlu günler!

16 yorum:

  1. Ya bende sukulentleri çok severim.cimlendirmeye çalışınca gerhalde her gün kontrol edip durduğumdan büyümesi yavaşladı gibi geldi.önceleri ana daldan kopup toprağa düşenler büyürdü.sonra baktım ben çok tezcanliyim kendi haline biramayım en iyisi dedim:) seninkilerin büyümesini ara ara paylaş.nurullah ataç'ın sözünde kendimi buldum çok sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Ben de dayanamayıp her gün birkaç kere kontrol edenlerdenim hihi. ^-^
      Ben düşmesini beklemeden alttaki yapraklardan kendim kopartıyorum. Onu hiç denemedim daha önce.
      Beğenmene sevindim. :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş, hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil
  3. Benim de kaktüsüm var:) Bakmayı pek beceremiyorum galiba.Daha önceden de vardı ama öldüler. Sukulentleri paylaşırken belki bakımlarıyla ilgili de birkaç bir şey eklersin. Biz de bilgileniriz:) Sukulentinize ve size sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzeyyen Hanım,
      Ben de ilk aldığım kaktüslere pek bakamadım ve ölmüşlerdi. Sonra yenilerini aldım aldım ve zamanla kaktüs bakımını öğrenmeye başladığımı fark ettim. Aa çok iyi bir fikir. Ben kendimce uyguladığım bilgileri derleyeyim burada da paylaşayım inşallah. :)

      Sil
  4. Çok güzel bir paylaşım olmuş etkilendim 😊

    YanıtlaSil
  5. Ben de büyük kaktüsüm yan dalını ektim, tutması için bekliyorum :)) Güzel bir tesadüf oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      İnşallah köklenir en kısa zamanda. Bu bekleyişler gerçekten çok heyecanlı geçiyor. ^-^

      Sil
  6. ataç önemliii sukkulentler aferiim hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet, önemli yazarlardan. :)
      Teşekkürler, büyüyorlar yavaş yavaş. ^-^

      Sil
  7. Sukulentlerin bu şekilde çimlenmesi beni öyle şaşırtıyor ki hayran kalmamak elde değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolahenkli,
      İnanılmaz gerçekten de. :)
      İnşallah güzelce büyürler. ^-^

      Sil
  8. Çok özeniyorum çiçek bakmayı becerenlere. O konuda kendim çok beceriksizim çünkü.🙄 Çiçeklere aşık olduğum halde niye onların bakımı bana zor geliyor anlamıyorum. Dört çocuğu bahane ederek yaşlanıp işlerimin ve sorumluluklarımın daha az olacağı zamanda öğrenirim diye teselli ediyorum arada kendimi.😊 Sana maşallah arkadaşım. Ellerine sağlık.👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan,
      Çiçek bakımı bana da zor geliyor aslında. Yani sadece suyunu vermekle bitmiyor iş. Onlar da tıpkı diğer canlılar gibi ilgi istiyorlar. Kaktüs bakımı diğer türlere göre en zor olanı bana göre. :')
      İlk başlarda birkaç kaktüsüm üzülerek söylüyorum ki yanlış bakmam sonucunda çürüdü. Ancak zamanla tecrübe edindim, araştırmalar yaptım ve şuan çok şükür bakabiliyorum.

      Güzel düşüncelerin için teşekkür ederim Sevgili Umman. *-*

      Sil

 

BİRPEMBESEVER