7 Mayıs 2020 Perşembe

KUMRULAR






Sevgili okur,
Baharın gelmesiyle şu sıralar gerek mutfak penceresinin önünde gerek mutfak balkonunda kuşları misafir ediyorum. Bu durumdan oldukça mutlu ve memnunum.

Geçtiğimiz günlerde uzun zamandır uğramayan iki misafirim dün balkonumuza ''Guk guk'' sesleriyle selam verircesine uğradıklarını duyurdular. Bunlar iki tane kumru kuşlarıydı. Geldiklerini ve beklediklerini görünce bir avuç bulguru alıp balkonun kenarına bıraktım ve usulca onları seyre daldım. 

En çok istediğim şeylerden birisi de bir gün misafir olan bu kuşların pencerenin bir köşesine ya da balkona yuva yapmaları. İnşallah bir gün bu hayalim gerçekleşir.


Hayvan sevgisi çocukluğumdan beri süregelen bir durum. Çocukken hayvanlardan hiç korkmazdım. Özellikle kuşları çok kovalardım. Hatta bununla ilgili ben iki yaşlarındayken Sultanahmet meydanında çekilmiş bir fotoğraf karesi de var.

Çocukluğum bahçeli bir evde geçti. Bu yüzden de kendimi şanslı hissediyorum. Çünkü topraklarla oynamaya, çimlerde yuvarlanmaya, hayvan beslemeye fırsatım oldu.
Bahçemizde çok civciv beslerdik. Onlardan kimi büyüyünce tavuk kimi ise horoz olurdu.
İsmini Sarı Kız koyduğumuz bir tavuğumuz vardı. Hayatımda ilk defa onun kuluçka dönemine şahit olmuştum ve yakından civcivlerin yumurtalarından çıkışına tanıklık etmiştim. Sarı Kız çok güzel bir anneydi. Aynı zamanda bir o kadar uysal ve sakindi. Bazen kucağıma alıp sevdiğimde olurdu. 

Yıllar geçti ve Sarı Kız da öldü. 
Onun kaybına çok üzülmüştüm.






4 yorum:

  1. ayy valla sarı kız anın duygulandırdııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Aklıma geldikçe beni de duygulandırıyor. :')

      Sil
  2. Geçenlerde de bizim kümese girdi bi kumru. Çıkartmak için tuttuk, tüyleri çok yumuşaktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs Soda,
      Çok tatlılar ya, bir de minicik kafaları var. ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER