4 Şubat 2022 Cuma

Kore Restoranı | Kitap ve Tiyatro

 


Merhaba sevgili okur,

Günler öncesinden geçtiğimiz pazar günü için bir plan yapmıştık. En son 2017 yılında ilk kez Kore restoranına gitmiş ve nasip olursa tekrarını gerçekleştirmek üzere arkadaşlarımla sözleşmiştik.

Pazar günü sabahın erken saatlerinde henüz kalabalık olmadan yola koyulduk. İçimizde, günün ilk açılışını Kore yemekleriyle yapacak olmanın heyecanıyla mekana vardık. Kore yemeklerini ilk deneyimimde tatlarını fazla beğenmemiştim. Kendi kültürümüzden oldukça uzak bir tata sahip olması ve yemeklerinde tatlı-acı oranının çok belirgin olması başlıca sebeplerden birkaçıydı. 

Bu defa gittiğimizde denemediğimiz lezzetler denemeye ve önceki gelişimizde denediğimiz iki yemeği de sipariş etmeye karar verdik. Yemekler geldi ve bizim için lezzet şöleni başladı. Hepimiz yemeklerin lezzetine hayran kaldık. Üstelik biten yemeklerin ardından midemizde ne bir şişkinlik ne de tıka basa doymuşluk hissi vardı.

Yine bu hafta kütüphanenin yolunu tuttum. Okuduğum kitapları iade edip yeni kitaplarımı teslim aldım. Her ay için en az üç kitap bitirme gibi bir hedefim var. Bu hedefime birkaç aydan beri riayet ediyorum. 

Bugün de haftaya gerçekleşecek olan bir tiyatro etkinliği için ön kayıt yaptırdım. Tiyatro adı: Ölü Ozanlar Derneği. Uzun zamandır tiyatroya gitmiyordum. İnşallah güzel geçen bir etkinlik olur.

Şimdiden huzurlu ve mutlu akşamlar dilerim.


15 yorum:

  1. Restoranın tam adını ve semtini de alabilir miyiz lütfen:) Yazılarımızda belirtirsek meraklılar için daha iyi olur sanki:)

    Afiyet olsun, mutlu akşamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Önerinizi dikkate alacağım. :)
      Gittiğimiz yer Kadıköy'de Sopung Kore Restoranı. Ayrıca Bakırköy ve Fatih ilçelerinde de şubeleri bulunuyormuş.

      Sil
  2. ölü ozanlar derneği ni sahneye de uyarlamışlar demekki, ne güzel yaa :) kore hangisi, kadıköy deki sopung mu yoksa uzaktaki surlara yakın olan mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet, uyarlamışlar. Ben de ilk kez görüyorum. Kadıköy'dekine gittik. :) Fiyatları çok artmıştı. Porsiyonları azaltmamışlar neyse ki. :')

      Sil
  3. İzmir Alsancak' ta bir Kore restauranı var ama orda bu sayılan yemeklerin çoğu yoktu. Gerçekten bu restoranı merak ettim :))
    Afiyet olsun sizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      İstanbul'da da mekandan mekana menüler değişiyor. Mesela bu gittiğimiz şubede tatlı seçeneği yoktu. Burası İstanbul'da, Kadıköy Sopung Kore Restoranı. :)

      Sil
  4. İlkay,
    Japon yemeklerini ben de denemedim. Yalnızca sushi yemiştim. Onu da çok beğenmedim. Fakat Kore yemekleri gerçekten iyiydi. :)

    YanıtlaSil
  5. Çok severim Kore mutfağını, dizilerni, dilini... Bazı yiyecekleri denemeye korkuyorum, ama seviliyorlar genel olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Evet, Kore kültürüne dair birçok şeyi ben de severim. :)
      Kimbap, deneyip de beğenmediklerimden biriydi. Yosun tadını sevemedim bir türlü. Bazı yiyeceklerine karşı benim de hala ön yargım mevcut. :')

      Sil
  6. Kore mutfağı denemeye hiç gidemedim ya, çok çok istiyorum. Bu hafta birde Lübnan kahvaltısını övdüler. Evde kapalı kalmaktan mıdır nedir dünya mutfaklarına açılasım geldi. Bende bu akşam gidiyorum Ölü Ozanlar Derneği'ne yorumlarımızı sonra karşılaştıralım mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Eğer bir gün fırsat bulursan bu resimde paylaştığım yemekleri tavsiye ederim. :)
      Lübnan kahvaltısı, hiç duymamıştım. Tatma için önerebileceğin mekanlar var mı?
      Aa, benim gideceğim tiyatro da akşam gösterilecek. Acaba aynı yere mi gidiyoruz? ^-^
      Elbette karşılaştıralım, çok memnun olurum. :)

      Sil
    2. Bana şurayı önerdiler Lübnan kahvaltısı için "Arada Blue City" önce giden gitmeyene haber etsin.
      Dün akşam kızlarla Bağlarbaşı'nda izledik oyunu. :)
      Bununla ilgili bir yazı yazasım var gibi sanki. :D

      Sil
    3. she is the man,
      Mekanı araştırayım bir, teşekkürler. Tabii ki haberleşiriz. :)
      Aynı yerde izlemişiz. Yazını okudum, güzel yorumlamışsın. ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER