5 Şubat 2022 Cumartesi

Sil Baştan

 


"Sürekli konuşmak iletişim kurmak değildir."

"Biriyle bu kadar zaman harcayıp da onun tamamen yabancı biri olduğunu öğrenmek ne büyük kayıp."

Eternal Sunshine of the spotless mind, ABD 2004.

Joel Barish, birlikte iki yıl geçirdiği sevgilisinden hüzünlü bir şekilde ayrılır. Ayrılıkları sonrasında eski sevgilisinin deneysel bir çalışmayla ilişkilerine dair hatıraları kendi hafızasından tamamen sildirdiğini öğrenir. Bunun üzerine Joel de aynı şirkete eski kız arkadaşıyla ilgili olan anılarını sildirmek için başvuruda bulunur. 

Eski kız arkadaşı Joel’i ve ona dair olan tüm anıları kendi hafızasından sildirmiştir. Joel başvurduğu deneysel çalışmayla ona dair tüm anılarını hafızasından sildirerek hayatının geri kalanını mutlu bir şekilde sürdüreceğini düşünür. Çünkü karşılaştığı eski kız arkadaşını hayat dolu ve neşeli bir halde görür.

Joel’in anılarını sildireceği gün gelip çatar. Hafıza silme işlemi gerçekleşmeye başlayınca Joel’in kız arkadaşıyla olan ilişkisi gözler önüne serilir. Joel, güzel anıların teker teker silinmeye başlamasıyla hafıza silme işlemine zihninde müdahale etmeye ve eski ilişkisini kurtarmaya çalışır.

Bilimkurgu ve dram türdeki filmin başrollerinde Jim Carrey ve Kate Winslet yer alıyor.

9 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Kesinlikle. Hiç eskimeyen filmlerden biri olabilir.

      Sil
  2. ne ilginç film bu yaa, bikaç defa izledim :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bu filmi yarım bırakmıştım, bu filmde o kadar ne bulundu onu da anlamadım. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Filmin ilk kısımları beni de pek içine çekmedi ancak ilerleyen dakikalarda hafıza silme işlemiyle birlikte filmi dikkatle izlemeye başlamıştım. :)

      Sil
  4. İlkay,
    Benim ilk izleyişimdi. Filmden çok etkilendim. Özellikle oyuncuların rollerine gerçek anlamda bürünüşü ve bunu izleyiciye mükemmel bir şekilde yansıtışları büyük bir alkışı hak ediyor.

    YanıtlaSil
  5. hiç izlemedim aldım listeye teşekkürler

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER