16 Şubat 2022 Çarşamba

Kendine Ait Bir Oda

 


"Hayat her iki cins için de -kaldırımda ite kaka yürüyen kadınlarla erkeklere baktım- çetindi, zordu, sürekli bir mücadeleydi."

"İsterseniz kitaplarınıza kilit vurun; ama zihnimin özgürlüğüne vurabileceğiniz ne bir kilit var ne de sürgü, ne de kapatabileceğiniz bir kapı."

"Başarı kişiyi çaba göstermeye sevk eder; alışkanlık da başarıyı kolaylaştırır."

Kendine Ait Bir Oda, Virginia Woolf.

Virginia Woolf kaleme almış olduğu bu eserinde; yaşadığı dönemde ve öncesinde kadının, edebiyat üzerindeki rolünü ve o dönemin baskıcı tutumunu kurgusal bir anlatım ve karakterleriyle eleştirel bir şekilde ele alıyor.

1800’lü yıllarda ve sonrasında kadın yazarların kimliklerini ve cinsiyetlerini gizleyerek bir şeyler yazıp üretmeye ve sunmaya çalışma çabaları, özgürce davranamıyor olmaları, fikirlerin toplumun beklentileriyle çelişmesi yine yazarın kitabında anlatmayı amaçladığı konular arasında yer alıyor.

Jane Austen, Charlotte Bronte, Shakespeare’in hayali kız kardeşi ve birçok kadın yazar yine Virginia Woolf’un kitabında kurgusal karakterlerin başında yer alıyor.



12 yorum:

  1. hımm, kütüphaneden eski bir baskısını buldun demekki. iyi kitap tabisi, çok da kolay değil okuması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet eski bir basımdı. Virginia'nın kitaplarını okurken genel olarak zorlanıyorum. :)

      Sil
  2. Bu kitabi çok sevmiştim. Bir kadının en azından 5 bin pound olması gerekli diyor yazar hakli da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandusler,
      Kesinlikle, haklı olduğu çok konu var. :) Bu kitabı da güzel ancak okuması benim için biraz zorlayıcı oldu. Anlatım tarzından dolayı olsa gerek.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. she is the man,
      Benim okuduğum ikinci kitabı oldu. Okuması zor yazarlardan biri. :')

      Sil
  4. Bu kitabın yeri bende çok ayrıdır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada,
      Aslında günümüzde hala yaşanan birçok toplumsal soruna da değiniyor. iyi kitaplardan evet.

      Sil
  5. Ben de henüz okumadım. Bu sene okuma niyetindeyim. :)

    YanıtlaSil
  6. bu kitap çok ilgimi çekiyor aslında neden bilmem, hala okuyamamış olmam üzücü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Benim beklentimi çok karşılayan bir kitap olmadı. Adını sıklıkla duymuş olmama rağmen büyük bir hevesle okudum ancak kitap beni çok içine çekmeyi başarmadı. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER