23 Şubat 2022 Çarşamba

Çizgili Pijamalı Çocuk

 


The Boy In The Striped Pajamas, Birleşik Krallık-ABD 2008.

2.Dünya Savaşı’nın 8 yaşındaki bir çocuğun gözlerinden aktarılan film yine aynı isme sahip kitaptan uyarlamadır.

Babası rütbeli bir Alman askeri olan Bruno, savaşın gerçekleştiği sıralarda Berlin’de her şeyden habersizce mutlu bir şekilde yaşar. Arkadaş çevresini ve gittiği okulu çok seven Bruno, babasının görevi üzerine ailesiyle birlikte Polonya’ya yerleşmek zorunda kalır.

Kendisini yeni bir hayatın beklediğinin farkında olan Bruno, yeni evlerinin çevresini keşfe çıktığı zaman etrafı tellerle kaplı bir alan görür. Bu alanda herkesin numaralandırılmış çizgili kıyafetler giydiğini gören Bruno, ailesinden gizlice oraya gitmeye başlar. Tellerden öteye geçemeyen Bruno, tel örgülerin ardında yaşayan ve onunla yaşıt olan Shmuel ile tanışır. Aralarındaki tanışıklık günler geçtikçe arkadaşlığa dönüşmeye başlar. Bruno bu dostlukla; savaştan ve insanlara yapılan soykırımdan habersizce yaşadığı hayatında, olan bitenleri fark etmek için de bir adım atmış olur.

John Boyne’nin aynı adlı romanından uyarlanan film; dram, savaş türünde.

16 yorum:

  1. Kitabını bir kaç sene evvel okumuştum. İnsanda derin yaralar bırakıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      Kitabını ben de okumuş ve beğenmiştim. Hüzünlü bir hikayesi var. :')

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Evet hüzünlü bir konusu var. Bir de tarihte yaşanmış olduğunu bilmek de ayrı üzücü.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Kalemyazar,
      Çocuğun savaş kavramı için masum düşüncelerinin hüzünlü bir sonla buluşması. Evet, çocukların savaşlara şahit olması acı bir şey.

      Sil
  4. kitabı harikaydı, ancak okurken insanın içinde bir burukluk oluşturuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşegülçe,
      Kitabını ben de beğenmiştim. Filmi de beklentimi karşıladı. Evet, buruk bir konusu var.

      Sil
  5. Çok ağladığım, harika bir filmdi...

    YanıtlaSil
  6. kitabını senden görüp okumuştum, bikaç yıl önce, sadakoyu daaa :) film de güzeldi :) kitap hırsızı gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Sadako'yu da çok sevmiştim. :)
      Bir kitap hırsızı kitabını okumadım daha. İyi oldu hatırlatman. Filmi güzeldi.

      Sil
  7. Kitabı okumadım ama filmi yıllar önce izlemiştim. Hala hatırlarım ağlamaktan içim çıkmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Kitabı da çok iyi. Evet, film baya hüzünlü.

      Sil
  8. Kitabını da filmini de çok izlemek istiyorum. Aslında çok uzun zamandır listemde fakat unutmuşum sanırım :D Sosyal medya da çok kesitlere denk geldim ve alıntılara. Çok hüzünlü bir film.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER