15 Şubat 2020 Cumartesi

CİMRİ









Cimri, MOLIERE.
Harpagon, yazarın kitabının ana karakterlerinden biri. Bu karakter eli sıkı ve cimri biri olarak yaşamını sürdüren biridir. Biraz huysuz olmakla birlikte asla değişmeyen fikirlere sahiptir. 

Cleante ve Elise adında bir kızı ve oğlu vardır. Bu iki çocuğun da sevdiği kişiler vardır ve evlenip bir yuva kurmak isterler. Ancak oldukça cimri olan babaları ise zengin birileri ile evlenip her türlü masraftan kaçınmanın derdindedir. Babalarının cimriliği çocukların, evdeki yardımcıların hayatlarını fazlasıyla etkiler.

Moliere'nin Cimri isimli oyunu Paris'te geçer. Oyunda fazla karakter olsa da kitap akıcı bir şekilde kendini okutturuyor. Karakterlerden Harpagon inatçı kişiliği ve cimriliği ile öne çıkarken bundan etkilenenler ise en çok çocukları Cleante ve Elise oluyor. Adını dünya klasiklerine yazdırmayı başaran eserlerden.




8 yorum:

  1. Sevdiğim bir eser, laf aramızda buradaki cimri karakterinin bir kitap kahramanı olduğunu düşünüyordum ama büyüdükçe gördüm ki gerçekten böyle insanlar var 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandusler,
      Ah olmaz mıı, var öyle insanlar ne yazık ki. :)

      Sil
  2. Moliere... :)
    Kitaplar..
    Ben de beklerim blog'uma, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ah oyununu izledim bugün güzel yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Okudum sanki okuldayken ama çok da emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Ben de kütüphanede denk geldim ve böylelikle okumuş oldum. :)

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    Çerez kitaplardan biri. Hemencik bitiyor. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER