16 Şubat 2020 Pazar

PARASITE





Parasite, Güney Kore 2019.

Son günlerde gerek konusuyla gerek oyuncu kadrosu ile adını sıklıkla duyduğumuz film, Oscar'a layık görüldü.

Filmde birbirine çok zıt yaşam tarzlarına sahip iki aileyi izliyoruz. Park ailesi ve Kim ailesi.
Park ailesi, oldukça zengin ve soylu bir aileden gelir. Yaşadıkları malikanede huzurlu, sakin bir hayat sürerken Kim ailesinde durum bunu tam tersidir. Kim ailesi herhangi bir zenginliğe sahip olmamakla birlikte yaşamlarını zor şartlar altında sürdürürler.

Kim ailesinin oğlunun bir arkadaşı ona bir iş teklifinde bulunur. Yapacağı iş ise Park ailesinin biricik kızlarına İngilizce özel ders vermek olacaktır. Çocuk bu teklifi kabul eder ve yasal olmayan yollarla kendine bir öz geçmiş hazırlar. Park ailesinin görkemli yaşamlarının içerisinde kendisini bulur. 

Zamanla Kim ailesinin diğer aile fertleri de Park ailesinin malikanesinde hizmetli olarak çalışmaya başlarlar. Ancak Park ailesinin içine sızan Kim ailesi onların yaşamlarını birer parazit gibi ele geçirerek Park ailesinin yerine geçmenin savaşını vereceklerdir.

Zıtlıkların işlendiği inanılmaz bir konu. 

15 yorum:

  1. ben de izledim ve yorumladım oscar açıklanmadan önce. filmin oscar alacağını tahmin etmiştim çok farklıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Değişik bir filmdi. :) Oscar'ı da aldılar.

      Sil
  2. Filmi izlemek istiyorum ama bulamıyorum internette :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      İzlediğim siteyi yazacaktım ama baktım oradan da kaldırılmış film. :')

      Sil
  3. Oscar yaklaştıkça internetten izi silinen film oldu,ara ki bulasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakt-i Dem,
      Maalesef sitelerde bulmak zor bu filmi. Bir haftadır arıyordum ben de. :')

      Sil
  4. ya ben de izlemek istiyorum ama sinemalarda kalktı telif ile ilgili bir sorunu varmış galiba internette de yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      Evet sanırım telif ile ilgili bir sorun var. Ben de filmi ararken bulmakta çok zorlanmıştım. Sitelere devamlı bakmak gerek. Ara ara güncelleyip koyabiliyorlar filmi.

      Sil
  5. bulamayıp vazgeçtim, sanırım bende sıkıntı yokmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Çok merak ediyorum, fırsat yaratabilirsem ve internette bulabilirsem izleyeceğim mutlaka :)

    YanıtlaSil
  7. İlkay Özgür,
    Ben de bir haftadır sitelerde arayıp durdum filmi. En sonunda bir yerde karşıma çıktı ve hemen izledim. Ama şimdi baktım kaldırılmış film eğer olsaydı derdim sana da. :')

    YanıtlaSil
  8. Tam az önce yorumu yayınladım ben de ne hoş bir tesadüf oldu. Gerçekten çok güzel bir filmdi :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER