12 Kasım 2021 Cuma

Uğultulu Tepeler

 


''İyi bir yüreğin olursa, kapkara bir zenci de olsan yüzün yine sevimli olur yavrum.''

''Kötü bir yürek en sevimlileri bile çirkinden de kötü yapar.''

''İnsan bazen, kendine de, başkalarına da acımak nedir bilmeyen kimselere de acır.''

''Kendimi iyi hissetmem gerek, ama bu savaşta beni ölümle öyle uzun zaman yalnız bıraktınız ki, artık yalnızca ölümü hissediyorum, yalnızca ölümü görüyorum; kendim de ölmüş gibiyim.''

Uğultulu Tepeler, Emily Bronte.

İngiltere'nin ''Victoria Dönemi'' 19. yüzyılın ikinci yarısında eserler veren Bronte kardeşler, o dönemde kadının edebiyatla uğraşması hoş karşılanmadığı için bir süre erkek kimliğiyle yazarlık hayatlarına devam ettiler.

Uğultulu Tepeler romanındaki karakterler, Emily Bronte'nin gerçek yaşamındaki kişilerden esinlenerek kurgulanmış ve ortaya bu eseri çıkmış.

Uğultulu Tepeler adında bir tepede yer alan malikanede yaşayan ailenin kızı Catherine ile o ailenin evlatlığı Heathcliff arasında geçen aşkın hem ana karakterleri hem de diğer insanları nasıl etkilediğini ele alıyor.

Heathcliff, her ne kadar evlatlık olarak alınmış olsa da onu evlat edinen kişiler tarafından iyi yetiştirilmez ve herkes tarafından dış görünüşünden ötürü dışlanmaya maruz bırakılır. 

Catherine genç kız olur, Heathcliff'e olan hislerini kabullenemez ve Uğultulu Tepeler'in aşağısındaki çiftlikte yaşayan Linton'la evlilik kararı alır. Bu beklenmedik evlilik kararı üzerine Heathcliff de karşı hamle olarak beklenmedik bir adım atar. Yıllar boyu sürecek olan aile kavgaları, nefretler Uğultulu Tepeler ve çiftlik arasında devam edecektir. Ta ki her iki ailenin de çocukları olup birbirleriyle karşılaşana kadar.

Kuşaklar boyu sürecek olan aşkın ve nefretin  öç alma duygusu taşıyan karakterlerin birbirlerinin yaşamına nasıl şekil vermiş olduklarını okuyoruz.

Emily Bronte, otuz yaşında veremden dolayı yaşamını yitiriyor. Uğultulu Tepeler adlı romanını ölümünden bir yıl önce bitirip okurlara sunmuştur.



9 yorum:

  1. bu romanın çok eski bir filmini izledim nette bulup, 1939, o kadar güzel ki, kitap da çokzel zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Filmine de bakayım muhakkak. Kitap çok güzeldi. :)

      Sil
  2. Can yayınlarının baskılarını çok beğeniyorum ben :) paylaştığın alıntıları sevdim. Gerçekten etkilenerek yazılması ilginçmiş. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız,
      Evet ben de çok beğeniyorum, bir de İş Bankası'nın basımları da çok iyi.
      Rica ederim. :)

      Sil
  3. vayyy eskilere gittimm sevdigim kitaplarimdandır bir daha okuma hissi geldi ama neysee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emekliyim.com,
      Okuması pek keyifli bir kitaptı. İkinci kez okunmayı hak ediyor.

      Sil
  4. İlkay,
    Evet, üzücü bir durum. O dönemde zoru başarmış olmanın gurur vericiliğini yaşamak da apayrı bir his olsa gerek.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER