3 Ocak 2020 Cuma

Geçmişin Gölgesinde | Kars





Geçmişin Gölgesinde - Kars, Trt'nin belgesel kanalında bugün yayınlanmış olan program.

Ankara'dan kalkan Doğu Ekspresi treni, yaklaşık 24 saatlik bir yolculuğun sonunda Kars'a varıyor. Yolcular, aylar öncesinden yolcu bileti alabilmenin sevinciyle trene ilk adımlarını atıyorlar. Ve iki gün sürecek olan trenle yolculuk başlıyor.
Belgesel, trenin makinisti olan Muharrem Toraman'ın etrafında izleyenlere sunuluyor.

Belgeselde Doğu Ekspresinin yalnızca bir ulaşım aracı olmadığının ayrıca Kars'taki kültürel ve sosyal ilişkileri de etkilediğinin üzerinde duruluyor. 

Muharrem Toraman'ın Doğu Ekspresi trenindeki son iş günüdür. Artık emekliye ayrılacaktır. Çocukluk hayalini gerçekleştirdiği mesleğine veda edeceğine üzüntü duysa da diğer yandan ailesi ile birlikte daha çok vakit geçireceği için de mutludur. 

Belgeselde makinistin eşliğinde Kars'ın tarihi yerlerini, kültürel yemeklerini görme fırsatını yakalıyoruz. Bol bol kar manzaralarının eşlik ettiği mini bir belgesel.





7 yorum:

  1. Ne güzelmiş, çok yapmak istediğim bir seyahat.. Umarım en kısa zamanda kısmet olur🙏Paylaşım ve bilgilendirme için çok teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair,
      Ben de çook istiyorum. İnşallah uygun bir zamanda nasip olur. :)

      Sil
  2. Çok bilgilendirici güzel bir yazı olmuş yorumu yayınladığım an videoyu izleyeceğim çok teşekkür ederim gerçekten. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Edit: Mükemmel bir videoydu çevremdekilere de gönderdim tekrar teşekkür ederim bu yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizem,
      Beğenmene sevindim. :) Hava şartlarının ön planda olduğu belgeselleri pek bir seviyorum. Özellikle içinde kar olanları .:)

      Sil
  4. ay ben de gitmeyi düşünüyorum yaa aslında kışın güzel olur herhaldeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Aylar aylar öncesinden bilet almak gerekiyormuş. Bir de biletler hemen tükeniyormuş. Çok dakik olmak lazım. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER