9 Ocak 2020 Perşembe

KIRMIZI







Kırmızı, 2017 belgesel.
Belgeselin yönetmeni Abdurrahman Demir.

Belgeselde hayatının merkezine kırmızı rengini koyarak Konya'da yaşamını sürdüren Sultan Özcan'ın hayatına on beş dakikalığına konuk oluyoruz.

Sultan Özcan, ortaokulda okuduğu sırada öğretmeni ona karşı sevgi besler. Kısa bir süre sonra da Sultan Özcan öğretmeni ile severek evlilik kurar. Evlikleri süresince Sultan Özcan, eşi Ramazan'ın ona kırmızı rengini çok yakıştırmasından dolayı kırmızı renginden başka bir renkte kıyafet giymez. Evlilikleri on yıla yaklaşırken eşi Ramazan'ın çocukları olmadığı için boşanmak istemesi ve Sultan'ı terk etmesiyle son bulur.

O gün bugündür hayatını yalnız yaşayan Sultan Özcan için kırmızı rengi onu bırakıp giden ve hala sevdiği eşi Ramazan'ı hatırlatan, yüreğinde yaşatan bir tutkunun rengi olmuştur. 

Belgeseli izlerken Sultan Özcan'ın duygularına, yarım kalan aşkına ve yaşamına ortaklık edeceksiniz. Ayrıca belgesel birçok farklı dalda ödül almaya layık görülmüş.



                                    


11 yorum:

  1. Aaa nedense yazının başlığını okuduğumda Türk olduğunu düşünmemiştim. İzleyeyim bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Belgesel çok iyi. Kesinlikle tavsiye ediyorum izlemeni. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Evet, benim de izlerken boğazım düğümlendi. :')

      Sil
  3. ay izleyim saol ya ne insanlar var yaa.

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Hikayenin gerçek yaşamdan olması ayrı bir duygu katmış belgesele.

      Sil
  5. bu filmi izlediğimde nasıl hissedeceğimi bilememiştim.Nedense içime çok dokunmuştu.Hatta bir ara konyadan geçerken karşılaşır mıyız ? diye bile düşündüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      İzlerken ara ara gözlerim yaşardı benim de. Filmi izledikten sonra ben de aynı duyguları hissettim. :')

      Sil
  6. İlkay Özgür,
    O kadar güzel çekmişler ki. Film, insanı hüzünlendiriyor ama insanın her şeye rağmen umudunu kaybetmeyip yaşama tutunma çabasını da başarıyla gözler önüne seriyor.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER