21 Ocak 2020 Salı

GÜN BİTERKEN









Sevgili okur,
Geçtiğimiz gün kütüphaneye uğradım. 
Elimde teslim etmem gereken kitaplarım vardı. Çok üzülerek belirtmek istiyorum, kitapların teslim süresini biraz geciktirmiştim. Bu yüzden de çekinerek özrümü dile getirip kitapları teslim ettim. Neyse ki yetkili kişi anlayış gösterdi. Kendimi biraz daha iyi hissederek kütüphanenin kitaplıkları arasında dolaşmaya başladım. Uzunca bir arayıştan sonra elime iki kitap aldım, kitapların barkodunu okuttuktan sonra oradan ayrıldım.


İnsanların duygularının kolayca sömürüldüğü bir zamanda yaşıyor olsak da çevremde hiç tanımadığım insanların iyi davranışlarıyla karşılaşmak mutluluk verici bir sebep. Mesela şu sıralar sokak hayvanlarına karşı çok duyarlı insanlarla sık sık karşılaşmaktayım. İşte bu günüme güzellik katan sebeplerden bir tanesi. 

Bu güzelliklerin aksine kaba, duyarsız ve anlayışsız insanlarla da karşılaşıyoruz.
Özellikle İstanbul'un toplu taşıma araçlarında bu tür insanlardan fazlaca bulunmakta.

Anlayış, empati, duyarlılık, sevgi, saygı. Tüm bunları insan, içinden gelerek samimiyetle yapmalı. Eğer bunun tam aksini yani samimiyet göstermeden yapıyorsa zaten en başta kişi, önce kendisini kandırmış olur. Ve kalbinde kalıcı bir mutluluk elde etmez . Bu mutluluk gelip geçici bir his olur. Sıradanlaşır, basitleşir.



Demem o ki sevgili okur,
Önce samimiyet. 
Davranışlarda, bakışlarda, düşüncelerde, niyetlerde ve en önemlisi kalplerde.
Huzurlu geceler!






13 yorum:

  1. kesinlikle katılıyorum. samimiyet her şeyden önemli çok sinirli bir insana bile samimiyetle yaklaştığında her şey çok daha farklı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki yaz,
      Gerçekten de öyle, samimiyet her şeyi farklı kılıyor.

      Sil
  2. Samimiyeti çıkarları uğruna kullananlar da var unutmayalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Bu da çok doğru, unutmamak gerek.

      Sil
  3. Kesinlikle katılıyorum, önce samimiyet 👍👍Ne güzel bir yazı,yüreğinize sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair,
      Beğenmenize sevindim. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Babam hep ne görmek istersen onu görürsün der. Ben de hep bunu düşünerek nasıl davranışlar görmek istersem insanlara öyle davranırım 🙂 Devir böyleyken bazen suistimal ediliyoruz ama neyse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      O kadar doğru ve anlamlı bir cümle söylemişsin ki. :)
      Ne yazık ki suistimallerin önüne geçilemiyor bu devirde.

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    Bunu fark etmek de kişinin kendisi açısından iyi bir şey aslında. Böylelikle samimiyetsiz insanları hayatından çıkartarak, kendini kullandırmasına da izin vermemiş olur.
    Teşekkür ederim yorumun için. :)

    YanıtlaSil
  6. aman aman insanlar kaba ve korkunç yaaa :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER