4 Ocak 2020 Cumartesi

Side Apollon Tapınağı | Antalya






Antalya'nın Side ilçesinde yer alan, ziyaretçilerini Roma dönemine götüren bu tarihi yapıtın ismi Apollan Tapınağı.

Side'ye vardığımda öncelikle sahile doğru yürümeye başladım. Kimseye sormasanız bile insan kalabalığını takip ettiğinizde sahile ulaşmanız mümkün. Side'nin her yeri buram buram tarih kokmaktaydı. Etrafta gezerken Roma dönemine ait birçok tarihi eser ve kalıntılar  görmek mümkün. 

Roma döneminde, Side'de sahil kenarına inşa edilen bu görkemli yapı o dönemin barış simgesi niteliğinde. Roma Barışı olarak bilinen iki tapınaktan biri de Apollan Tapınağı'dır.





Tapınak, ismini dönemin dini inanışı gereği sanat, ışık ve güzellik tanrısından almış. Yıllara meydan okuyan bu eşsiz eseri hala ayakta görebilmek çok güzel.



Şunu da belirtmeliyim ki; Side'deki Apollan Tapınağı'nı ziyaret etmek için birçok farklı ülkelerden turist gelmekte. Side'de yer alan çarşıda ise bir sürü hediyelik eşya satan yerler vardı. Eğer turist değilseniz sizinle pek ilgilenmiyorlar. Bunu gezmiş olduğum birkaç dükkanda fark ettim. Hatta bir dondurmacıdan dondurma alırken satıcının kaba davranışına ve üslubuna dahi maruz kaldım.
Ayrıca her şeyin satışı euro üzerinden yapılıyordu ve gerçekten değerinin baya üstünde satılıyorlardı.  Bu uygulamayı hiç tasvip etmedim.


Yaşadığım birkaç kötü duruma rağmen çok iyi ve yardımsever insanlarla da karşılaştım. İki gün gibi kısa bir süreye Antalya gibi birçok medeniyete ev sahipliği yapmış güzel bir şehri gezme fırsatım oldu.

Daha çok gezmek ve gezerken öğrenebilmek dileğiyle.





11 yorum:

  1. Çok güzel, gezmek istediğim yerlerden biri. Satıcıların davranışları ne kadar saygısızca :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Side'nin konumu, tarihi dokusu çok hoştu.
      Maalesef tatsız bir anıydı. :')

      Sil
  2. Bende gitmiştim canım. Dediğin gibi maalesef Türklere rağbet ne yazık ki yok denecek kadar az.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Çok fazla turist vardı. Bir an kendimi orada turist gibi hissettim. :)

      Sil
  3. Antalyada kısa bir süre bulunmuştum. Inşallah tekrar gitmek kısmet olur.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncidennotlar,
      Güzel bir şehirdi. İnşallah bir gün tekrar gidersin öyleyse. :)

      Sil
  4. gitmiştim güzel tabii kalıntılar da merkez de ama yani euro ile anneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ben de çok beğendim Side'yi. Bir gün ayırmak gerekiyor. Gez gez bitmiyor tarihi yerleri. :)

      Sil
  5. Ben de 3 yıl önce gitmiştim, çok beğenmiştim burayı :)

    YanıtlaSil
  6. Tuğçeee yaa benim şehrime gelmişsin ama yeni görüyorum:/ bu ay o kadar yoğundu ki. bir daha gelirsen eğer şehirde olmasam bile gezme,konaklama,yol vs konularda yardımcı olurum:)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER