7 Ekim 2018 Pazar

MENZİLLER | CAHİT ZARİFOĞLU





Menziller, Cahit Zarifoğlu'nin kaleme almış olduğu şiirleri içinde barındıran bir kitap.
En son okumuş olduğum Gurur ve Önyargı kitabından sonra bu tarz bir kitap iyi geldi doğrusu. Dinlendirici bir kitap olduğunu söyleyebilirim. 

Şiirler, insanın ruhuna ve kalbine hitap ederler. İyi de geldiği olur bazen. Bir cümle ya da bir kelimede buluverir insan kendini. 

Hoşuma giden birkaç şiirden alıntıları paylaşmak istiyorum. 
Keyifli okumalar!

''Dünya bir konak, bir konuk ölümsüz hayat içre(içinde)
Geçildikçe hor, öpüldükçe soyunur şehvete.''


''Sakin ve daha sakin mızraklarım dökülsün daha
Aniden çıkıp havlayan köpekte emanet bugün.''

''Kuşlar uçarlar uçarlar
İnsanlar vardı sanır

Toprak dünyası döner oysa döner de
Gagalarının önüne getirir yuvalarını onların

Kuyular sularını yükseltir
Çöllerden sızıp gelen geyik ağızlarına

Her nasip için ayrı ayrı
Rahmet şekillenir.''

6 yorum:

  1. yorumunu okuyunca yakınlarda hiç şiir okumadığımı hatırladım birden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyor musun ben de pek okumazdım ama bazen iyi oluyor şiirler. :)

      Sil
  2. zarifoğlu hiç okumadım ama okuyum yaa :)

    YanıtlaSil
  3. Şiir okuma alışkanlığım pek yok nedense ama severim şiirleri çokça. Zarifoğlu da okumamıştım daha önce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şiirleri varmış. Biraz araştırınca öğrendimm. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER