20 Ekim 2018 Cumartesi

NE BİLİYORSAM HEPSİNİ ANAOKULUNDA ÖĞRENDİM





Anaokulu ile ilk adımı atıyoruz eğitim ve öğretim hayatına. 
0-6 yaş arası çocuklar için bu süreç kritik bir dönem taşımaktadır. 
Robert Fulghum, bu kitabında hayatı, ölümü, sevgiyi, neşeyi, hüznü ve daha nicesini hayattan esinlenerek kısa hikayeciklerle sunuyor bizlere.

Küçücük detaylar hayatımızda önemli bir yer taşır. 
Onları zaman geçse de unutmayız. Bizimle birlikte olur. Bir iz bırakırlar.
Ya da en basitinden bir kutu pastel boya. 
Bir çocuk için heyecan verici bir hediye olurken, bir yetişkini ise tebessüm ettiren ve nostalji yaşatan armağana dönüşüveriyor.

Kısa hikayeciklerden oluşan kitap, aslında çok şey barındırıyor içinde.


'' Asıl amaç, bütün resmi daha en başındayken görmemizdi. Yaşam ve ölüm. Ölüm kalım. Tek bir olay. Tek bir kısa olay. Unutmayın.
Anaokulunda öğrendiklerimiz, ömrümüz boyunca, defalarca karşımıza çıkar.''


''Bir çiçek, gelip geçici ömrümüzde ona ne isim verdiğimizi niye umursasın? İsimler sadece bize yapışıp kalıyor. ''


'' Taşlar ve sopalar kemiklerimizi kırabilir ama söylenenler, kalbimizi kırar. ''

''Bir zamanlar, doğru sözcükleri bulmanın çok önemli olduğuna inanırdım. Şimdiyse sözcüklerin hiçbir zaman tam anlamıyla doğru olamayacağını biliyorum. İyi yaşanan bir hayat, her daim yapım aşamasındadır. ''




9 yorum:

  1. Çok doğru aslında. Her şeyi okulda öğreniyoruz nerdeyse, dostluğu, sadakatı, vefayı, saygıyı, hatta bazen fedakarlığı... Güzel kitap olmalı.
    Resim de çok güzel... Pembiş-pembiş...😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çerezlik kitaplardan. :)
      Beğenmene sevindim Umman. ^-^
      Neşeli günler!

      Sil
  2. Okumak isterim :)) Anasınıfı sanırım en sevdiğim okul yılıydı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimii, ben de daha fazla anı hatırlamayı dilerdim anasınıfına dair.. :')

      Sil
  3. ay aklımda olsun okuruum. yazarı da tanıyom bi yerden yaa :)

    YanıtlaSil
  4. Ülkemizde yeni program ile anaokulu zorunlu hale geliyor.Çok geç kalınmış adım ama yine de şükürler olsun adım atılmış oldu.Mutlaka okumalıyım not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beklentilere girelecek bir kitap olmasa da gündelik yaşamı anlatan kitaplardan birisii. Evet zorunlu hale gelecekmiş, bakalımm.

      Sil
  5. Ne kadar güzel alıntılar. Bende iyi yaşanan bir hayatın daima değişim ve gelişim sürecini içerdiğine inanıyorum. çiçeklere verdiğimiz isimlerin onların umurunda olmadığı gerçeğini fark etmek biraz garip geldi nedense.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER