20 Haziran 2019 Perşembe

HASTALIK HASTASI



HASTALIK HASTASI


Hastalık Hastası, Moliere.
Fransız Yazar Moliere'nin üç perdeden oluşan oyununu mizahi bir dilde anlatan kitabı. Oyun da tıpkı kitap gibi komedi türünde.

Argan, oyunun baş karakteri. Bütün olaylar Argan'ın etrafında geçmekte.
Çaresi olmayan bir hastalığa yakalandığını düşünen bir adamın düşünceleri ve duyguları fazlasıyla yansıtılmış. Aslında Argan'ın bu düşüncelerinde kuruntulu ve saplantılı olduğunu söyleyebiliriz. Kendini ve çevresindeki insanları hasta olduğuna inandırmak isteyen bir karakter.

Ailevi meselelerin yine mizahi boyutta tartışılmasını okuyoruz kitaptaki oyunda. Argan ayrıca zengin ve varlıklı bir karakter. Etrafındaki insanlar ise onun mal varlığını sömürmek peşinde. Fakat Argan bunun ayrımını yapamayacak kadar saf ve iyi niyetli. Onun tek düşüncesi bir hastalığın onu kemiriyor olması.

Olaylar 17. yüzyıl Fransa'sında geçmekte. Hastalık Hastası, yazarın son eseri olma özelliğini taşıyor.

9 yorum:

  1. 😊 güzel bir inceleme olmuş kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta hoştu. Oyununa gitmek istiyorum fırsat olursa eğer. :)

      Sil
  2. Değişik bir konusu var . Paylaşım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı Hasan Ali Yücel klasiklerinden okumayı hedefliyorum. İnşallah yakın zamanda olur canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphaneden alınca her yayınevi olmuyor bu yüzden seçme şansım olmadıı. :)

      Sil
  4. Benim de ilk oldu bu kitapla birlikte. Cimri de aklımda olsun. :)

    YanıtlaSil
  5. ay bunu okudum güzeldi başka baskı, sahaftan eski baskı, meb klasiklerindeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahafları gezmek istiyorum ben de.. Bakalım ne zaman fırsat bulacağım. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER