16 Ocak 2019 Çarşamba

GENÇ WERTHER’İN ACILARI





Genç Werther’in Acıları, GOETHE.
Yazarın şiirleri ve tiyatroları dışında kaleme almış olduğu ilk roman özelliğini taşımakta kitap. 
Kitabın konusu, genç Werther’in imkansız bir aşka kapılmasını ve bu süreçte duyduğu özlemi, nefreti, öfkeyi, kalbinde alevlenmiş aşkı anlatıyor. Okurken Werther’in derin duygularına üzülüyor ve onun hislerini en içten yaşıyor okuyucu.

Kitabın sayfaları günlük şeklinde tarihler belirtilerek yazılmış. Sonlarına doğru yer yer Werther’in bir takım insanlara yazmış olduğu mektuplara değiniyor. Bu tutkulu ve bir o kadar da acıklı aşk hikayesi okuyucunun kalbine işliyor.



“ İşte böyle sevgili Wilhelm, dünyada en çok çocukları kendime yakın buluyorum. “


“Yani her geçen gün sevgili dostum, insanların diğer insanları kendinden yola çıkarak değerlendirmesinin ne kadar aptalca olduğunu daha iyi anlıyorum.”


“Benim bildiklerimi herkes bilebilir - bana özgü olansa yalnızca yüreğim.”


“Sevgili değerli dost, unutulmaması gereken bir şey var, o da: İnsan duyarlılığı!”

13 yorum:

  1. ilk yayınlandığı yıllarda intiharı özendirdiği için yasaklandığını okumuştum bir yerlerde... çok etkileyici bir kitap...

    YanıtlaSil
  2. İnsan duyarlılığı, güzel sözmüş... Paylaşım için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  3. ay biliyo musuun, bu kitabı okuyan büssürü insan intihar etmiş yaa o dönemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin, zaten böyle bir kısım var kitapta ne yazık ki..

      Sil
  4. En sevdiğim kitaplardan biridir Genç Werther'in Acıları. Bir çok şey öğrendim o kitapdan. Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil
  5. Klasiklerle ilgili yazılmış yorumlara bayılıyorum!
    Çoğu insan bestseller okumaya yönelmiş durumda klasikleri okumadan, bence biraz daha bu kitabı neden okuduğunla ilgili yorum yapsan yazıyı uzatsan çook daha güzel olurdu :) uzun yazılar her zaman tercihimdir.
    Bu arada blogunu çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba!
      Teşekkür ederim düşüncelerin için, dikkate alacağım dediğini de. Huzurlu ve mutlu akşamlar! ^-^

      Sil
  6. İsmen bildiğim ve henüz okumamış olmanın utancını yaşadığım bir klasik daha :/

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER