15 Şubat 2019 Cuma

BAHÇE | KİTAP YORUMU







Bahçe, Fransız Yazar Marguerite Duras. 92 sayfalık roman.
Romanda iki karakter var. Bir kadın ve bir erkek. Bu iki karakterin bir bahçede karşılaşmaları ve bir günde geçen konuşmaları diyalog şeklinde okuyucuya sunulmuş. Kitapta zamana yer verilmiyor.

Karakterlerin bir adı yok. Mösyö ve matmazel olarak sesleniyorlar birbirlerine. İkisi de birbirine yabancı. Kızın çalıştığı bir konağın bahçesinde yolları kesişen iki insanın, kendileri ile yüzleşmekten korktuğu yaşamlarının sorunlarını,zorluklarını birbirlerine anlatmaları kitabın ana konusu.

Yalnızlık, hüzün, yoksulluk, aşk, umut, geleceğe dair kurulan umut dolu hayaller yer alıyor. Kitap, sade ve yalın bir dille yazılmış. Akıcı, çerezlik bir kitap.



''İnsan elinin erdiği şeye şaşar, bir şeye değil de başka bir şeye şaşırmaya karar vermez.''


''İnsanlar sohbet etmek istedikleri zaman bu çok belli olur, şaşılacak şeydir; bu pek hoş karşılanmaz. Ama böyle yerlerde, parklarda, bahçelerde olağan sayılır.''


''Ben yine de, bütün insanlar için mutluluğun bir ödev olmasını isterdim, gölgeye değil güneşe koşmak gibi bir şey.''


''Gerçekte insanlar mutluluğu kolay kaldırmazlar. Mutlu olmak isterler elbet ama bir kez onu elde ettiler mi bir başka rüyaya kapılır, kendilerini yiyip bitirirler.''


'' Bilmiyorum Mösyö, mutluluk kolay taşınır bir şey değil midir, insanlar onu yanlış mı anlıyorlar, ondan gereğince yararlanmayı bilmiyorlar mı, yoksa fazla harcamaktan yorgun mu düşüyorlar, bilmiyorum; bildiğim bundan konuşulduğu, böyle bir sözün varlığı ve boşuna icat edilmiş olmadığı.''


''Matmazel, sürekli üzerinde durduğum için özür dilerim, konuyu biraz daha açmak için söylüyorum, mutsuzluğunuz ne olursa olsun biraz daha iyi niyet göstermeniz daha iyi olurdu.''

9 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Evet hepsi çok güzell, özellikle en sonda yer alanı ben çok sevdim. :)

      Sil
  2. Alıntılardan sondan 3. yü çok beğendim bende :)

    YanıtlaSil
  3. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  4. bu yazardan bişiler okudumdu, okurum bunu daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa bu yazarı okumuş oldum. Belki diğer kitaplarına da göz atabailirim.😊

      Sil

 

BİRPEMBESEVER