22 Şubat 2019 Cuma

MERHABA SAMSUN







Samsun'dan merhaba sevgili okur!
Bugün eğitimi alacağım şehre doğru yola koyuldum. Kalacağım yerin müdürü ile gitmeden evvel hava durumu hakkında konuşmuştum. Bana Samsun'un mart ayının soğuk ve yağışlı geçtiğinden bahsetmişti.

Samsun'a varınca henüz yağışla karşılaşmamış olsak da sert rüzgarı ve soğuk havası ile akşamın ilerleyen saatlerinde karşılaşmış oldum. Kalacağım yere yerleştim. Buradaki insanlar tarafından çok misafirperver ve güler yüzlü bir şekilde  karşılandım. Bu da beni oldukça mutlu ve memnun etti.

Öncelikle belirtmeliyim ki az kalabalık ve sakin bir şehir. Yorucu bir trafiği de yok. Ancak gezilecek yerler birbirine biraz uzak. 

İkindiye doğru şehir merkezine gittik. Birkaç yeri gezdik. İlki Samsun'un Çarşamba ilçesinde yer alan Tarihi Çarşamba Köprüsü. Bir diğer ismi ile, Yeşilırmak Köprüsü. Çarşamba'nın en önemli sembolü olarak geçiyor.


Köprü, araçlara kapalı. 2007 yılında araç trafiğine kapatılmış. Çok da güzel olmuş. En güzel yanlarından biri de bu. Tarihi köprünün altında akan Yeşilırmak'ı seyre koyulmak insana huzur veriyor. Köprünün özelliği; iki yakayı birbirine bağlaması. 1931 yılında yapımı tamamlanan köprü, Türkiye'nin en uzun köprüsü. Şehirde dikkatimi çeken bir diğer şey ise; İnsanların çoğunun bisiklet kullanması. İstanbul şartlarında yaşadığım için buna çok imrendim.


Yeşilırmak Köprüsünden manzaralar.





Çektiğim resimlerin içinde biraz kaybolmuş olabilirim.🙈 
Eğitim başlayana kadar birazcık daha gezebilsem çok süper olur. 
O halde huzurlu geceler sevgili okur! 🌛




15 yorum:

  1. İstanbuldan saygılar efem, Bu güzel paylaşımınız için teşekkürlerimi sunuyorum keyifli bloglar .

    YanıtlaSil
  2. Görmediğim şehirlerden
    Fıkır oldu bana tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Huzur veren bir yazı olmuş. Keyifle okudum :)
    Emeğinize sağlık.
    Ayrıca eğitiminizin de verimli geçmesini temenni ediyorum 🎈❣️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. ^-^
      Güzel dileklerin için de teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. İyi gezmeler size. Eğitimde de başarılı günler.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel yelermiş :) O zaman sana bol gezmeli ve başarılı bir eğitim diliyorum :))

    YanıtlaSil
  6. Demek bir ay Samsun'da olacaksın :) Senin sayende biz de gezmiş kadar olacağız demek ki :)

    YanıtlaSil
  7. oh gez sen gez kikiki hiç sevmezsin :)

    YanıtlaSil
  8. Memleketimdesiniz hem Samsun hem Çarşamba😊Orda olamasamda size hoşgeldiniz diyorum.Öğrencilik hayatınızda başarılar dilerim.Güzeldir güzel memleketimin insanı yeni geleni kucaklar,çok güzel tarihi güzelliklerimizde var.Amazon tepesini ve adasını gezmenizi öneririm.Birde Çarşamba Özkayalar fırınından bir sıcak Samsun simdidi yiyin yerime sıcak bir çayla😊 Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak çok güzel!😇
      Hoşbuldum öyleyse teşekkür ederim 🌸
      Birkaç yeri gezdim. Anlatacağım inşallah zamanla. Özkayalar fırınını bilmiyordum. Dediğin iyi oldu aklımda bulunsun.😊

      Sil

 

BİRPEMBESEVER