15 Mayıs 2019 Çarşamba

GEZİ DEFTERİ NASIL HAZIRLANIR? - JOURNAL





journal gezi defteri


Papatya kokulu bir günden merhaba sevgili okur!
Evet,farkındayım. 
Şu sıralar fazlaca papatyalara takıntılı olmuş durumdayım.
 Birkaç gündür masamda bekleyen bir avuç papatyayı aklıma estikçe koklayıp,sevip duruyorum.😊

Üniversitede okurken bir defter almıştım. Alırken de niyetimde hiç gezi defteri yapmak düşüncesi bulunmuyordu. Tamamen defterin rengine, sayfalarına ve üzerindeki kedi resmine vurulmuştum. Sonra zamanla yaptığım gezileri neden bir defterde tutmuyorum ki düşündüm. Bir de baktım ki sarı defter artık benim gezi günlüğüm olmuş.



Defter bana ait olduğu için beni yansıtmasını istedim en çok. İstediğim gibi süslemek, yazmak, çizmek, resmetmek en eğlenceli kısmı oldu bu işin. Defterin ilk sayfasını yurt dışından edindiğim mektup arkadaşlarımın bana gönderdikleri pullarla süsledim.



Sonraki sayfalara ise yapmış olduğum her bir geziyi ya da benim için özel geçen bir günü yazıya dökerek, birazcık da süsleyerek sayfaya yazdım.
Süsleme kısmı tamamen size kalmış. Ben gittiğim mekana göre anı kalacak ufak şeyleri de alıyorum ki defterime ekleyebileyim.



Hiç unutmam, Japon Bahçesine ilk gittiğimde çok etkilenmiştim. Pembe sakuralar gözlerimi büyülemişti. O gün bir ağacın altında kırılmış bir sakura dalı görünce ucundaki sakura çiçeklerini aldım ve kurutup anı kalsın diye defterime yapıştırmıştım.




Resimde gördüğün rengarenk evler gittiğim Balat sokaklarına ait.
Bu resmi, çekmiş olduğum bir fotoğraf karesine bakarak çizmiş ve kafama göre boyayıp o güne dair kısa notlar eklemiştim.

Yine aynı şekilde yanındaki müze gezimi anlatan resmi de çektiğim bir resme bakıp resmetmiştim.



Ve biletler.
Gezi defterim için en güzel aksesuar olabilirler. Müze biletleri sayfalarda çok şık duruyor.


Gezi defteri yapabilmek için aslında gerekli olan tek şey sade bir defter.
Süslemek,yazmak,resmetmek tamamen gezi günlüğünün sahibine ve zevkine kalmış bir şey oluyor. 
Ve en önemlisi de gezmek.

Bol bol gezenlerden, yeni yerler keşfedenlerden olabilmek dileğiyle!





14 yorum:

  1. Ya senin bu tür merakların ne güzel:) severek takip ediyorum. Ellerine sağlık çok şirin:)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel suslemissiniz gezi defterinizi, bayıldım. Tasarım olarak da kendi günlüğüme benzettim biraz, çok gezen biri olmadığım için anlatmak istediğim ne varsa günlüğüme yazarım, kimi zaman iç dökerim ya da sevincimi paylaşırım, kimi zamansa gördüğüm gezdiğim yerleri yazarım. Bir de mutlaka o güne dair bir şeyi yapistiririm defterime. Bazen bir otobüs bileti olur bu , bazen de kurumuş bir gül yaprağı.
    Kesinlikle anı defteri tutmanın yerini hiçbir şey dolduramıyor. 2. Sınıftan beri yazarım günlük, okudukça geçmişi yâd ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük tutarım tutarım ama nedense bir yerlerde yarım kalır o. :/ Çocukken çok güzel tutardım. Bitirdiğim günlükler dahi olmuştu. Hala daha saklarım. Dilerim bir gün bırakmadan günlük yazmaya da başlarım. :)

      Sil
  3. ellerine sağlık çok güzel olmuş bende bullet journal hazırlıyorum kendime terapi geliyor her ay yarım saatlik zaman diliminde defter hazırlamak....

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir çalışma olmuş. Geziye gitmezden önce istifade edeceğim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel bir defter olmuş, bayıldım :))

    YanıtlaSil
  6. ayy bu nasıl güzel bir defter böyleeee yaaa. çok çok şirin :) çok geez çabuk bitsin defteer hihihi :) ay bir gün kore sayfan da olur işallah :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir fikir bu böyleee :) Çok beğendim. Çizimler de harika görünüyor. Sayfalar arasına kuru çiçekler, biletler, broşürler koymak da müthiş olmuş :)))

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER