11 Mayıs 2019 Cumartesi

ESKİ RAMAZANLAR | MİM










Toprak kokulu bir günden merhaba sevgili okur!
Mim yapmayalı epey olmuş. Sevgili arkadaşımız İstiridye Avcısı Ramazan Mimi hazırlamış.
Birbirinden güzel sorularla bizlere Ramazan ayının huzurunu, sevgisini anımsatmış.
Mim sorularına ve benim cevaplarıma başlayalım.



1. Ramazanı bir hediye paketine benzetirsek sizin için nasıl bir paket olurdu? İçinde sizin için neler olurdu?

Bana huzur veren ve beni çok mutlu eden bir paket olurdu şüphesiz. Bu mübarek ayı 11 ayın sultanı olarak anıyor olmak bile çok büyük anlam taşımakta. 
Bu hediye paketinin içerisinde ise kardeşlik,merhamet,vicdan, paylaşımcı bir insan olabilmek (maddi ve manevi yönlerden), şükür etmek olurdu.


2. Ramazan ile ilgili hatırladığınız en net anınız hangisidir? Size kazandırdığı hislerle birlikte anlatır mısınız?

Çocukken bayramlarda Bursa'ya anneannemleri ziyareti gitmeyi dört gözle beklerdim. Çnkü onların yaşadığı mahallede herkes birbirini tanır ve bayramlar daha coşkulu geçerdi. 
Bursa'daki mahalleden de birkaç arkadaş edinmiştim. Elimize ufak poşetler alır kapı kapı dolaşıp bayram şekeri toplamaya başlardık. Günün sonunda ise kimin en çok şekeri olmuş diye sayardık. Çocukluk işte. 😊 Aklıma geldikçe hala tebessüm ederim. Bu arada şekerleri asla yemezdik. Saydıktan sonra yerdik.


3. Çocukluğunuzdaki Ramazan ve şimdiki yaşadığınız Ramazan arasındaki en belirgin farklar sizce neler?


Birbirinden kopan ve bağımsız hayatlar yaşayan insanlar. Unutulan manevi  değerler olabilir.. Geçmişte daha vefalı ve sadıktı insanlar sanırım.. Ancak günümüzde bu böyle değil. 
Bir de hızla akıp giden zaman. Önceden zaman daha bereketli gelirdi bana. Ancak son 8-9 yıldır böyle değil. Günlerin nasıl geçtiğini dahi hatırlayamıyorum bazen. Ramazanlar da böyle oldu.


Ramazan duygusunu yaşatan hoş bir mim oldu. 
Yapmayan herkescikleri mimliyorum! 








12 yorum:

  1. Derinden düşünmeye başlasak daha neler var neler...

    YanıtlaSil
  2. İster istemez insan nerede o eski ramazanlar diyor.. Rabbim güzel bir Ramazan ayı geçirmeyi nasip etsin inşallah.. çok güzel olmuş yüreğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah.. Güzel düşüncelerine kucak dolusu sevgiler! ^-^

      Sil
  3. Yitip giden değerler bir de... Ne denir , ne yazılır bilemedim.

    YanıtlaSil
  4. Ay canım ne güzel söylemişsin. Şükür paketi. Keşke herkes şükretmeyi unutmasa. Güzel mimdi canım :)

    YanıtlaSil
  5. ah bir ve iki cevaplarına bayıldıııım :) sen minikliğini annat heep çok seviyoom :)

    YanıtlaSil
  6. İade-i ziyaret yaptım. :D Çok güzel bir mim olmuş. Blogu da çok sevdim. Artık takipteyim. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER