15 Eylül 2019 Pazar

KURALLARI ÇİĞNEMEK










Sanırım toplumca bunu çok yapıyoruz. Kurallar sanki yaşamımızda hiç yokmuş gibi ihlal etmekle kalmıyor bir başkasının hayatını da belki etkilemiş oluyoruz. 
Günlük yaşamda kuralları ihlal eden insanlarla karşılaştığımız olur. Bazen uyarmak isteriz uyarırız bazense sessiz kalırız. Ters bir tepki ile karşılaştığımız da olur. 
Yaya geçitleri. İşlevini doğru düzgün kullanmaya bile fırsat bulamadığımız oluyor. Geçtiğimiz günlerde karşıdan karşıya geçecektim. Yayaya yeşil ışık yansın karşıya öyle geçeyim diye trafik ışıklarına kadar yürüdüm. Araçlara kırmızı yandı, yaya ışığının yeşil olduğunu görünce kendimi güvende hissederek yola attım ancak bir araba kırmızı ışığı umursamadan geçti yanımdan. Bir adım daha attım bu sefer başka bir araç direksiyonu benden öte kırarak yine kırmızı ışıkta geçti. Ben ise yayaya yeşil ışık yanmasına rağmen bir gözüm önümde diğer gözüm ise trafik ışıklarına yaklaşmakta olan araçlara bakarak karşıya geçmeye çalıştım.

Böyle geldik böyle mi gideceğiz bilmiyorum. Sonumuz nereye gidiyor bunu da göremiyorum. Biz insanlar aynı toplumu beraber paylaşıyoruz. Bir kuralı ihlal etmekle başka bir canın hayatına mal olacağını da eminim biliyoruz. Fakat bunu icraata dökmek çok mu zor geliyor? Aslında toplum içerisindeki kuralları ihlal etmek peşinden bir sürü olumsuzlukları getiriyor. Bana göre anlayışsızlığı, mutsuzluğu, kabalığı, saygısızlığı, sabırsızlığı ve daha nice kötü duygu ve düşünceleri beraberinde doğuruyor.
Daha duyarlı ve bilinçli olabilmek dileğiyle...

7 yorum:

  1. Hele araba kullanırken yapılanlara inanamıyorum, nasıl riskli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kadın olarak yaya da olmak, araba kullanmak da riskli böyle duyarsız insanlar karşısında.

      Sil
  2. KURALLARA GEREKTİĞİ GİBİ UYMAK EĞİTİM MESELESİ. UMARIM ZAMANLA BİZİM TOPLUMDA DA KURALLARA UYMA BİLİNCİ YETERLİ SEVİYEDE GELİŞİR.

    YanıtlaSil
  3. Yazdıkların çok doğru İlkaycığım. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER