13 Eylül 2019 Cuma

VERONIKA ÖLMEK İSTİYOR




veronika ölmek istiyor


''İnsanlar hiçbir zaman kendilerine anlatılanlardan bir şey öğrenmezler, kendi çabalarıyla öğrenirler yalnızca.''


''Deli olmak, düşüncelerini iletmekten aciz olmak demek.''


''Yaşamı boyunca pek çok kez far etmişti Veronika, tanıdığı bir sürür insan başkalarının başına gelen korkunç olaylardan  sanki gerçekten üzgünmüş ve yardım etmek istiyorlarmış gibi söz ederlerdi, ama işin gerçeği, başkalarının acılarından zevk aldıklarıydı; çünkü böylece kendilerinin mutlu ve şanslı olduklarına inanabiliyorlardı.''



Veronika Ölmek İstiyor, Paulo Coelho.
Yazarı, adını sıkça duyduğumuz Simyacı isimli kitabından biliyoruz. Bu kitabında da Veronika isimli genç ve güzel bir kadının başarısız intihar girişimini ve sonrasında gelişen olayları okuyoruz.

Veronika, hayatında sahip olunabilecek her şeye hemen hemen sahip bir kadındır. Ancak hayatında bir şeyler eksiktir. Mutsuzluk, ümitsizlik ve aklındaki düşünceler onu bir intihara sürükler. Fakat bu intihar girişimi başarısız olur. Gözlerini bir daha açmayacağını uman Veronika kendini Slovenya'nın Villete isimli bir akıl hastanesinde bulur.

Veronika burada geçirdiği ilk gününde teşebbüs ettiği intihar girişiminden dolayı ömrünün son günlerini geçireceğini öğrenir. Geriye sadece  doktorların söylediğine göre beş ya da altı günü kalmıştır. Bu süreci de akıl hastanesinde tedavi olarak geçirecektir.

Bu süreçte Veronika bu akıl hastanesinde birçok insanla tanışır. Ve onların hayat hikayelerini dinler, onlarla arkadaşlık kurar. Bir yandan da kendi hayatını sorguladığı için pişmanlık duyar ve tekrar özgür olduğu günlerine özlem duyar. Bu akıl hastanesi Veronika'nın bazı duyguları yeniden keşfetmesine olanak verirken kendini tanıma fırsatı da verecektir.

16 yorum:

  1. kendimizi sorgulayıp aslında mutlu olduğumuzu keşfetmemiz için travmalara mı ihtiyaç var acaba ;?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap da tam buna değiniyor aslında. Ama bu gibi travmaların yaşanmaması adına bazı önlemler alınmalı elbette.

      Sil
  2. Çok okumak istediğim bir kitaptı ruh halimin çok iyi olduğu bir zamanda okumak istiyorum.Çünkü bu tarz kitaplar beni gerçekten etkiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap, Veronika'nın duygularına, hissettiklerine değinen bir konuya sahip. Sakin kafayla okumak doru olur. :)

      Sil
  3. Ben bunu geçen kış çok merak ederek okumuştum. İlginç bir çekiciliği var. Evet o efsane kitap mı dersen, değildi. Ama yine de çok güzeldi diyebilirim :) bende can yayınları yeni baskısından okumuştum ve çok beğenmiştim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de çok efsane kitaplardan olamadı. Yazarın Simyacı romanını daha çok beğendiğimi söyleyebilirim.

      Sil
  4. Çok severek okuduğum bir kitaptı. Simyacı kitabından çok çok daha iyiydi bana göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada bahsedilen konular, olaylar ve karakterlerin öyküsü beni de çok etkiledi. Ama Simyacı bana daha çarpıcı gelmişti. :)

      Sil
  5. Bu kitaptan çok etkilenmiştim. Yazarın diğer kitaplarını da en kısa sürede edinmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Yazarın okumadığım kitaplarından. Aklımda bulunsun...

    YanıtlaSil
  7. Benim de daha çok Simyacı hoşuma gitmişti. :) Bu kitap da güzel evet. ^-^

    YanıtlaSil
  8. simyacı dışındaki romanları eh işteee :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER