13 Kasım 2018 Salı

BİR ÖĞRETMEN ÖMRÜ BOYUNCA BİR GÖNÜLE GİRİP, BİR KİŞİYE IŞIK OLSA BİLE YETER...






Okuyor olduğum bir kitaptaki cümle kalbimde dile getiremediğim birçok düşünceye kapı araladı.

'' Bir öğretmen ömrü boyunca bir gönüle girip, bir kişiye ışık olsa bile yeter...''

O kadar çok şey barındırıyor ki şu tek cümle. Özellikle öğretmenlik mesleğini elini vicdanına koyup yapabilenler için. Gayret gösteren pes etmeyen, öğrenmeye yeni fikirlere açık olan, sevgi dolu, insani değerleri öğrencilerine öğretmeyi amaç edinmiş öğretmenler için. 

Tüketim toplumunda her şeyi teker teker yitiriyoruz ne yazık ki... Çok üzülüyorum bu duruma. Elimden ne gelir diye düşünürken, minik öğrencilerime onların kalplerine kelimelerimle dokunup, insan ilişkilerinde bizlerin kaybettiği birçok değer ve duygunun öneminin üzerinde durmaya gayret ediyorum. Her şeyden önce vicdanlı ve merhametli insanlar olmalarını istiyorum çünkü. 

Daha nice güzel cümleler, paragraflar var kitapta. Sanırım dayanamayıp ara ara burada paylaşacağım.🙈


12 yorum:

  1. Hangi kitabı okuyorsun merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Tek başına bir yazı nitelikli güzel başlık :)

    YanıtlaSil
  3. bİR ÖĞRETMEN OLARAK MESLEĞİNE DUYDUĞUN VE SEVGİ VE SAYGIDAN işine bağlılığından seninle gurur duyuyorum arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Sibel! :)
      Dilerim hep ilk günkü sevgi ile icra ederim mesleğimi.

      Sil
  4. Bu başlığa çok benzer bir cümle kurmuştum sana Pembesever, hatırlarsan...
    Bir yüreğe ulaşmak, sadece bir kez hatırlanmak bile öyle değerli ki bir öğretmen için. Ben ne zaman arasam ilkokul öğretmenimi, ağlar. Neden ağlar, her hafta insan ağlar mı diye sorsam da kendime, ağlıyor...

    Dilerim ki hep hatırlan, hep sevil... Hep iki minik kol açılsın sana doğru, sevgiyle... Mutlu ol her daim. .))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kıyamam ya, hatırlanmak duygusu bambaşka bir şey elbette. Duygulanması elinde değildir. :')
      Güzel dileklerine teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Paylaş tabi kii, bizim böylesi başlıklara ihtiyacımız var bence de..

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER