26 Kasım 2018 Pazartesi

DELİFİŞEK





Delifişek, Jose Mauro De Vasconcelos.
Yazarın, Şeker Portakalı kitabı serisinin üçüncü ve son kitabı. Kitaptaki kahramanımız Zeze, artık büyümüş ve genç adam olmuştur. Yaşamın tüm gerçekliğiyle karşı karşıyadır. 

Zeze, büyümüş biri olsa da hala duygusal çocuk içinde bir yerlerde vardır. Zeze'nin okuldaki sorunlarına, arkadaşlık ilişkilerine, aşık olduğu ilk kıza, babası ile olan ilişkisine değiniliyor kitapta. 

Bu üç seriyi, yazarın kendi yaşamından yola çıkarak yazdığını biliyoruz. Gerçeklik payı taşıyan kitapları okuyor olmak ayrı bir heyecan katıyor bana. 

Delifişek de bu serinin son kitabı. Bitmesini istemediğimden yavaş yavaş sindire sindire okuduğumu söyleyebilirim. Açıkçası ilk kitap biraz hüzün barındırıyordu. Serinin son kitabında Zeze'de gençliğin verdiği derin duyguları ve özlemleri hissetmek mümkün. Kitaplığınızda olması gereken kitaplardan biri.

10 yorum:

  1. Şeker Portakalı ve Güneşi Uyandıralım’ı ortaokuldayken okumuştum, şimdi eskilere gittim yazını okuyunca ☺️ Üçüncü kitabı olduğunu bilmiyordum, bir gün okumak isterim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Portakalı'nı ben de tek kitap olarak bilirdim. Ta ki kız kardeşimin kitabın devamı olduğunu bana söyleyene kadar.. Hiç bitmesin istedim son kitabı okurken. :')

      Sil
  2. Zeze ismi ve konusu ilginçmiş okumak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, yazarın çocukluğundan izler taşıyor bir de. :)

      Sil
  3. eveeet üçünü arka arkaya omuştuum evet en hoşlardan bu seriii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben baya ara vererek okudum. :') Biraz zaman geçsin üstünden tekrar okumak isterim.

      Sil
  4. Blogunuzu almanyalıgelin'in bugünki son yazısıyla tanıdım ve takibe aldım... Birbirinden kıymetli insanlar sayesinde çok güzel insanlar ve bloglarını tanımak sevindirici...
    Selam olsun sevgimle,

    YanıtlaSil
  5. Şker Portakalı'nı okuyabilirsem devamını da ara vermeden okuyacağım inşallah. Oğlum benim üstüme kaçıncı sefere dönecek neredeyse.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER