12 Kasım 2018 Pazartesi

ÇOCUKLUĞUM






Çocukluğum, Maksim Gorki.
Rus dilinde yazılmış, Maksim Gorki'nin otobiyografisini ele alan kendi yazmış olduğu kitaplarından birisidir. Çocukluğum kitabı, fazlaca hüzünlü ve acıklı.

Babasını küçük yaşta kaybeden Gorki, dedesinin ve anneannesinin yanına gönderilir. Kalabalık bir evde çocukluğunu geçiren Gorki, burada birçok olaya tanıklık eder. Kimi zaman sessizce izler, kimi zamansa olayın baş kahramanı oluverir. 

Aile bireyleri arasındaki süregelen sözlü ve fiziksel şiddetler, miras kavgaları, ölümler Gorki'nin çocukluğundaki yerini apaçık bir şekilde gözler önüne seriyor.
Gorki'nin bu soğuk ve yalnız hissettiği evde kendine tek yakın bulduğu kişi ninesidir. Ninesi ona hem öğütler verir öyküler anlatır, dedesi tarafından şiddete uğradığında ise onu sakinleştirir yaralarına merhem olmaya çalışır.

Hüzünlü bir çocukluk öyküsü.


''İnsan sevgisi pazarda satılmaz ki, gidip alasın.''

''Vicdanı rahat olmayanların işi zor.''

''Çocukluğumda bir kovan gibi görürdüm kendimi:Basit, sıradan insanlar, hayat üzerine bilgilerinin, düşüncelerinin balını arılar gibi kovanıma taşır, sunabildikleri ne varsa ruhumu zenginleştirmek üzere getirip cömertçe sunardı. Bal her zaman temiz olmazdı, hatta çoğu kez acı olurdu. Ama her bilgi, yine de baldı!''


''Adına sevgi denen duyguların canlı, insanın yüreğini titreten gökkuşağı benim yüreğimde solmuştu, her şeye karşı duyduğum kin kömür gazı ateşi gibi koyu mavi titrek bir ışık veriyordu ve kalbimde de yoğun bir hoşnutsuzluk duygusu, bu gri,cansız saçmalıkta bir başıma olduğum hissi için için yanıyordu.''






13 yorum:

  1. Canım, listemdeki kitaplardan ama çok acıklıysa bir süre daha beklesin. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. ay okuduydum ama unutmuşum. gorkinin kitapları nefis nefis yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalarda biraz sıkılsam da sonlara doğru bitmesin istedim. :)

      Sil
  3. Çok severek okuduğum, etkisinden çıkamadığım bir eserdi. Eski dönemlerin, geçmiş zamanların yazarlarına ait anı/günlük tarzı kitapların etkisi bende bambaşka bir his uyandırıyor her zaman. Anne Frank'ın hatıra defteri adlı kitaba göz at bence... Gerçekten muhteşem!

    YanıtlaSil
  4. Gorkinin meşhur ana eserini okudum ama bunu da okusam iyi olur.Güzel taıtım olmuş canım,kalemine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Gorki henüz okumadığım yazarlardan maalesef... paylaşıma teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle hüzünlü hikayelere, hele de kahramanı çocuksa çok üzülüyorum. M.Qorkinin bir çok eserlerini öğrenciyken okumuştuk. Ama hiç hatırlamıyorum. Bir çok yazarı tekrar okumam lazım. Güzel anlatım için teşekkürler.❤

    YanıtlaSil
  7. Böyle hüzünlü hikayelere, hele de kahramanı çocuksa çok üzülüyorum. M.Qorkinin bir çok eserlerini öğrenciyken okumuştuk. Ama hiç hatırlamıyorum. Bir çok yazarı tekrar okumam lazım. Güzel anlatım için teşekkürler.❤

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER