9 Aralık 2018 Pazar

ATEŞ BÖCEKLERİNİN MEZARI




Isao Takahata'nın yazdığı ve yönettiği 1988 yılında Studio Ghible'den çıkan Japon anime filmlerinden. Film içerisinde o kadar çok şey barındırıyor ki.. Kapanmak bilmeyen yaralara sebep olan savaşın içerisinde kalan çocukların dramı.

2. Dünya savaşının içerisinde kalan 14 yaşındaki Seita ve onun 4 yaşındaki kız kardeşi Setsuko'nun gözlerinden savaşın tüm gerçekliğini, ansızın çalan siren seslerinin tesirini, hayatta kalma çabasını, acılarını görüyoruz.

Seita ve Setsuko, anne babasını ne yazık ki yitirir. Savaşın ortasında bir başlarına kalan bu iki kardeş için hayat oldukça zordur. Teyzelerinde kalmaya giderler. Ancak orada da kötü muameleye maruz kaldıkları için boş buldukları bir sığınağa yerleşmeye karar verirler.

Seita, elinden geldiğince kız kardeşine yiyecek bulur ve onu küçük şeylerle mutlu etmeye çalışır. Fakat ülkenin durumu gün geçtikçe kötüye gider. Halk, yokluk içerisindedir. Seita ve küçük kız kardeşi için bu savaş, onları kendi yaşam mücadelelerini vermeye zorlayacaktır.

Defalarca izlenilesi filmlerden.



9 yorum:

  1. Bu filmi önceden ıssız ada olarak çekmişlerdi ..Ve olayı çok saptırmışlardı..Büyük tepki almıştı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bunu duymamıştım. İyi ki bu halini yapmışlar sonradan o zaman. :)

      Sil
  2. Bu filmi çok duydum, ama çok dramatik olduğu için izlemeye elim gitmedi..
    Ne zaman izlerim , bilemiyorum.
    Çünkü konusu çok üzücü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen yazdığımla çok tutarsız bir yorum olacak ama, bugün izledim :D
      Çok dokunaklıydı, çok begendim.
      Bir de izledikten sonra biraz araştırdım, aynı isimli bir romandan uyarlamaymış. Yazar da kendi hayat hikayesinin bir benzerini yazmış aslında, yani yarı-otobiyografik bir roman.
      Çok trajik bir hayat hikayesi var yazarın , ismi Akiyuki Nosaka
      Keşke bu tür hayatlar sadece filmlerde kalsa , gerçek hayatta hiç yaşanmasa böyle şeyler...

      Sil
    2. Dimiii, film çok güzeldi. :')
      Evet uyarlama olduğunu yorumlarda okumuştum ben de. Bu üzücü...

      Sil
  3. Ghibli yapımlarının hemen hepsini izlemek istiyorum. Bunu da listeme ekliyorum hemen. 🤩

    YanıtlaSil
  4. ayy aklımdaydı ama izlememiştim. en kısa zamanda izliycem. çok sevceğimi tahmin ediyoom :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER