18 Aralık 2018 Salı

GÜNLERDEN SALI






Yağmur damlalarının pencereme vurduğunda çıkarttığı o sesi çok seviyorum işte. Huzur verici bir ses.. Günlerden salı. İş yerimde yoğun geçen günlerden biri. 

Öğleden sonra derse aldığım bir öğrencim var ki yeri bende bambaşka. Geçtiğimiz ay benim listeme yerleştirildi. Yaklaşık olarak bir aydır birlikte çalışıyoruz.

7 yaşlarında ağır otizmli öğrencim. Otizmli çocuklarda sık görüldüğü üzere benim öğrencimde de bazı tikler mevcut. İlk zamanlarda sınıfa girdiğimizde kural tanımayan, beni dinlemeyen ve bağıran ağlamaya başlayan, kendine zarar vermeye çalışan, sandalyeye oturmayı reddeden bir çocuk vardı karşımda.

Eğitimin amacı, kişide istendik yönde davranış değişikliği meydana getirmektir. Bu amaca uygun olarak bu süreçte hiç pes etmedim hala daha etmiyorum da çok şükür. İnanıyorum ki Allah'ın da yardımıyla oluyor her şey.

Ben bu bir ayda çok uğraştım, gayret gösterdim. O öğrencimle dersten her çıktığımda kendimi yorgun hissetsem de vicdanen tatmin olduğum duyguları hissetmek beni inanılmaz mutlu ediyordu. 

Bugün o öğrencimi derse alırken anneyi de sınıfımıza davet ettim. İlk kez böyle bir şey yapıyorum. Anneyi gözlem yapması, oğlunun göstermiş olduğu iyi/kötü davranışlarına nasıl tepki verdiğimi ve yaklaştığımı görmesini istedim. 

Yavaş yavaş bu öğrencim komut almaya ve beni dinlemeye, sakince beklemeye başladı. Annenin bunu da görmesini istedim bugün. Gördü de. Yüzündeki gülümseme ile ''Allah razı olsun hocam!'' demesi çok mutlu etti beni. 

12 yorum:

  1. Otizm i öğretmeni sayesinde yenen çok çocuk gordum.Ilgi sevgi şefkat...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel bir şey Rabbım hep sana hemde o güzel çocuklara sabırlar ve kolaylıklar versin inşallah canım benim sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel duana gönülden amin demek istiyorum,teşekkür ederim.

      Sil
  3. Allah sana sabırlar ve kolaylıklar versin. Dünyanın en kutsal mesleği birincisi annelik ikincisi öğretmenlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah.. Böyle güzel sözler duymak beni de motive ediyor..

      Sil
  4. heeeey aferin sanaaaa :) yaparsın tabiiii :) ya o gif nerden aldın, ne kadar güzel kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm. ^-^ Sen de kullanabilirsin beğendiysenn

      Sil
  5. Ne kadar güzel şeyler yaoıyorsunuz. Allah razı olsun sizden...

    YanıtlaSil
  6. Öğretmek çok güzel birşey. Allah yardımcın olsun canım.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER