22 Nisan 2019 Pazartesi

GÜNEŞLİ BİR PAZARTESİ GÜNÜ | HÜNKAR KASRI | TEZHİP ve MİNYATÜR SERGİSİ





üsküdar




Güneşli bir pazartesi günüydü. Bugün tatil günüm olduğundan tüm gün dışarıdaydım. Güneşli ve pırıl pırıl havayı görünce bu fırsat kaçmaz dedim.
Eminönü- Sirkeci taraflarına geçtim. Sevdiğim mekanlardan. Buralarda resimler çekmeyi çok severim. Yaz kış her mevsim hem de!

Bugün daha bir kalabalıktı oralar. Adım başı bir sürü insan vardı. Gezerken yol üzerindeki bir sergi dikkatimi çekti. Hemen içeri girdim. 




Hayalden Gerçeğe.
Sergi, tezhip ve minyatür sanatı üzerineydi.

sergi


Yukarıya doğru çıktığımda Hünkar Kasrı adı verilen mekanı gördüm. 
Hünkar Kasrı, Yeni Camii'nin hemen orada yer alıyor ancak yılın her günü ziyaretçilere açık değil. Girişler ücretsiz.

Benimkisi biraz şans oldu. Sergi olduğu için Hünkar Kasrı da açılmış ziyaretçilere.
17. yüzyıl Osmanlı kasırlarının en görkemlisi olarak geçiyor. Kanuni Sultan Süleyman'ın torunu 3. Murad'ın eşi Safiye Sultan tarafından yaptırılıyor. Kasrın içinde 3 tane oda yer almakta. Bunlardan en  önemlisi ve dikkat çekeni ise Baş Oda.


hünkar kasrı



hünkar kasrı



Sedef kakmalı kapılar, altın varakla süslenmiş ahşap oyma saçaklar, İznik çinileriyle göz kamaştıran duvarlar...


hünkar kasrı

Padişah ve ailesinin namaz öncesi ya da sonrası, özel dini günlerde ibadet ve istirahat etmek amacıyla  kullandıkları yerlerden biri oluyor bu kasır.

Hünkar Kasrı, 2010 yılında Avrupa Birliği Kültürel Miras Koruma Ödülünü almış.


Benim günüm çok keyifli geçti. Hatta bugüne dair kısa kısa videolar da çektim. Youtube kanalıma bayadır video atmıyordum. Dilerim sen de yazımı keyifle okur, videomu izlerken de eğlenirsin. 😊












6 yorum:

  1. Pazartesi hava harikaydı gerçekten, biz de Kadıköy'e geçtik ama gecesi serindi :D Hünkar Kasrı'nı gezmedim henüz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahları iyi oluyor ama akşama doğru buz kesiyor. :)

      Sil
  2. ne güzel geziyon seeen. hünkar kasrı hımm bilmiyom giderim oleey. eminönü sirkeci benim için en çok hafız mustafa tatlıcısı demek. ay orda puding yemek mutluluuuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya oranın tatlıları mükemmel güzel. *-* Puding de deneyeceğim. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER