6 Nisan 2019 Cumartesi

ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ






ölü ozanlar derneği




Dead Poets Society, Ölü Ozanlar Derneği.
1989 yılı Abd yapımı film. Film, dört dalda Oscar ölününe layık görülmüş. Eski bir film olması izleyende önyargı oluşturmasın. Film hala daha popülerliğini ve tazeliğini kaybetmemiş. 

Başrolde Robin Williams ve genç oyuncular görüyoruz. Hepsi oynadığı karaktere layığıyla bürünmüş ve izleyiciye üstün bir performans göstererek yansıtmışlar. Ölü Ozanlar Derneği, tabuların ve katı düşüncelerin yıkılabildiğini gösteren bir film. 

Zengin ailelerin oğullarını göndermiş oldukları bir okul vardır. Bu okula statü sahibi olmak isteyen zengin  kesimden öğrenciler kabul ediliyordur. Okul yönetimi sert, disiplinli ve katı kurallara düşüncelere sahiptir. Ailelerin çocuklarından beklentileri, onların istedikleri meslekleri edinmektir. Çocukların hayalleri, istekleri ve düşünceleri bir önem arz etmez. Öğretmenler de yine aynı şekilde katı ve önyargılı düşüncelere sahiptir. Ancak içlerinden bir İngilizce öğretmeni vardır ki ailelerdeki ve diğer öğretmenlerde kalıplaşmış düşünceleri yıkıp çocuculara bir umut ışığı olacaktır.






Bir öğretmenin başka hayatlara dokunup nasıl etkili olduğunu gösteren çok başarılı bir film. İzlerken karakterlerden birinin yerine kendinizi koyup izlemenizi tavsiye ederim. Gerçek yaşamdan izler taşıyan ve ders çıkartılacak bir film. 





10 yorum:

  1. Yeni bir bloğum açıldı abone olursanız çok sevinirim ve açılışa özel bir çekiliş düzenledim beklerim Sevgiler :)
    www.gulsahworld.com

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Kitabını okumamıştım. Ama araştıracağım kütüphanede. :)

      Sil
  3. Ben de kitabını beğenerek okumuştum.

    YanıtlaSil
  4. ayy bikaç defa izledim yaa ne güzel film. bi de ethan hawke vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmde çok güzel mesajlara yer veriliyor ben de beğendim😊

      Sil

 

BİRPEMBESEVER