9 Ekim 2019 Çarşamba

EMPRESS KI




empress ki konusu




Empress Ki, Güney Kore 2014.
Çıktığı yılda en çok ses getiren dizi. Ayrıca yılın en iyi dizi ödülünü almaya da layık görülüyor.

Dizi, Cengiz Han tarafından kurulan Yuan Krallığı döneminde geçiyor. Ha Ji Won isimli kadın karakteri çeşitli dizilerde ve filmlerde başarılı oyunculuğu ile izlemiştik. Bu dizide de küçük yaşta ailesini haince katledilen bir kızı canlandırır. Belli bir zamana kadar erkek kılığına girerek hayatını sürdürür.

Daha sonra kendini saraydaki insanlar için çalışırken bulur. Bu sırada Goryeo kralı olan Joo Jin Mo'ya karşı komplo planları kurulur. Bu kız da Goryeo kralını korumaya çalışır. 

Sonra dizideki kadın karakter kendini sarayın tahtında bulacaktır. Yuan İmparatoru ile evlendirilir. Artık ülkeye yöneten İmparatoriçe Ki'dir. Tahtta 37 yıl hükümdarlık edecektir. Tahta geçmesindeki en büyük amacı ise ailesinin intikamını almaktır. Dizideki kraliçe, Goryeo kralı ile İmparator Yuan arasında bir aşk üçgeninin oluşmasına da sebep olur.


Dizi, hem tarihi hem de romantik. 51 bölümden oluşuyor. Her bölümü merakla izlettiriyor kendini. Oyunculukları ve konusu ile içine çeken bir dizi.

12 yorum:

  1. Ayyy benim en sevdiğim dizilerden , üç kere izledim şimdi trt de yayınlanıyor galiba denk gelince açıp izliyorum yine :D
    Kraliçe Ki'nin gerçek hikayesini de araştırmıştım o da çok etkileyiciydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trt'de de yayınlanıyormuş evett. :)
      Dizi merak edilmeyecek gibi değil. Hem entrikalı hem de merak uyandırıcı konusu.

      Sil
  2. Müziklerine bayıldığım dizi 😊 tarihi dramalar bir süre sonra sıkıyor gibi gelir bana ama bu dizi baştan sona kendisini izlettirmisti😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, fazlasıyla merak uyandırıcı bir konusu vardı. Dizi ost'ları benim de hoşuma gitmişti. :)

      Sil
  3. Dizi ile ilgili çok büyük spoiler yediğim için bir türlü izleyemedim çünkü hevesim kaçtı. Ama çok iyi bir dizi olduğunu duydum bende. Gün içerisinde trt1 de dublajlı versiyonu yayımlanıyor :)

    YanıtlaSil
  4. hımmm tarih çok izlemesem de bu dizi belli pek güzel :)

    YanıtlaSil
  5. empress ki başladııııım şimdi izlemeyeee :)

    YanıtlaSil
  6. yedinci bölümdeyim. güzel ama karışık gidiyo şimdilik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlerleyen bölümler baya sarıyorr. :)

      Sil
    2. eveet ondördüncü bölümdeyim. iyi dizi yaa. kiye nolcak bakalııım :)

      Sil
    3. Bol bol entrikalar başlayacak, hatta başlamış bile olabilir. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER