16 Ekim 2019 Çarşamba

HEYBELİADA SOKAKLARINDA BİR GÜN






Bugünkü rotamız İstanbul'un Prens Adalarından birisi olan Heybeliada'ydı. Bu ada Prens Adalarının en yeşili olma özelliğini taşıyor. Adaya vardığımızda bizi ilk olarak Deni Lisesi karşıladı. Sahil boyunca yürüyüp ilk gördüğümüz sokaktan kendimizi rengarenk evlerin olduğu sokaklara attık.

Adanın içerisinde hiçbir şekilde araç kullanımı yok. Gördüğünüz araçlar da yalnızca geri dönüşüm ya da çöp toplama araçları oluyor. Ada sokaklarında bol bol faytonlar görüyoruz. Açıkçası bu faytonlarda koşturulan atları her görüşümde içim acıdı bugün. Dilerim birgün bu duruma bir çözüm bulunur.





Heybeliada sokaklarında gezerken bol bol begonvil çiçeklerini görüyoruz. Evlerin önünde, sokakların duvarlarında pespembe rengiyle boy gösteriyor bu çiçekler. Ad içerisinde faytonlar dışında bisiklet kiralamak mümkün. Ancak biz bugün Heybeliadayı yürüyerek doya doya gezmeyi tercih ettik. Eğer bir daha yolum düşerse bisiklet kiralayabilirim.






Sokaklarda gezerken şehrin kalabalığından ve gürültüsünden uzakta olamanın verdiği huzurla etrafımdaki çiçekleri fotoğrafladım. Ya bir evin bahçesinde ya da yol kenarlarında mandalina, nar ağaçları gördük. 




Adada gezilecek yerlerden biri de muhakkak bu rengarenk evlerin olduğu sessiz, sakin sokaklar olmalı. Bu evleri Balat sokaklarındaki evlere çok benzettim. Fakat aralarında birkaç fark vardı. Adanın havası daha temiz ve sokaklar çok sakin. Sonbahar ayında ziyaret ettiğim için mi böyleydi bilmiyorum.




Bugünkü gezimiz sadece adanın sokakları ile sınırlı değildi. İnşallah onları da ilerleyen günlerde paylaşacağım. Huzurlu geceler sevgili okur! 😊







13 yorum:

  1. Bir yeri layığıyla gezebilmenin bana göre tek yolu orada yürümek. Bisiklet bile gezmek eylemi için fazla hızlı kaçıyor. Daha nice gezilecek ve görülecek yer seni bekler :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, katılıyorum kesinlikle yürümek gezileri daha güzel kılıyor. Etrafını daha iyi keşfetmeni sağlıyor. Neşeli sevgiler! :)

      Sil
  2. Gidesim geldi valla :) çok güzel, ada havası insanı yatıştırır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada havası, ortamı kadar güzel. Bi de çok sessiz sakin bir adaydı. ^-^

      Sil
  3. Sokaklar çok güzel. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Aslında bir gün seninle de oraları gezmeyi çok istiyorum canım:)

    YanıtlaSil
  5. ah adalar tabii :) o kırmızı minik çişekler ateş dikeniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediğin çok iyi oldu. :) Ben de merak ediyordum adınıı. ^-^

      Sil
  6. Begonviller her yerdeydi. Sokakların süsü gibiydi. ^-^

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Tuğçe! 2-3 hafta önce ben de oradaydım. Çektiğib fotoğraflara bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Sakura!
      Ben bayıldım bu adaya, çok güzel. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER