29 Ekim 2019 Salı

YEŞİL ŞEHİR BURSA






Sevgili okur,
Gezi yazılarımı seninle paylaşmayı çok seviyorum. Gezdiğim, gezerken öğrendiğim ve keşfettiğim yerleri burada seninle paylaşıyor olabilmek çok güzel.

Bugün gezi notlarıma dair anlatacağım şehir, Bursa olacak.
Diğer adıyla Yeşil Şehir.

Bursa'nın çarşıları, doğal güzelliklerinin yanı sıra tarihi yerleri de pek kıymetli ve değerli. Çeşitli turistik yerler, ülkemizden veya ülke dışından birçok turisti misafir ediyor.





İlk olarak paylaşmak istediğim yerlerden birisi Tophane ve Saat Kulesi.
Meydanda bulunan savaş topları meydana Tophane adını vermiş. Tophane alanın içerisinde bizi saat kulesi karşılıyor.

Bu saat kulesinin yapılış hikayesi ise şöyle:
Vali Mümtaz Reşit Paşa döneminde yaptırılan saat kulesi 2. Abdülhamid zamanında 1905 yılında bir törenle açılıyor. Daha sonra saat kulesi depremden dolayı yıkılıyor ve Abdülaziz döneminde tekrar yaptırılıyor.

Saat kulesi geçmişte hem yangın hem de saat kulesi olarak kullanılmaktaydı. Saat kulesi 2014 yılında Unesco Dünya Mirası olarak koruma altına alınıyor. Ayrıca saat kulesinin boyu 33 metredir ve altı kattan oluşur.






Biz gittiğimizde saat kulesinin dış cephesinde bir tadilat mevcuttu. Ama bu haliyle bile ortamdaki güzellik eşsizdi.

İleriye doğru ilerlediğimizde ise Bursa'yı tepeden bir noktadan görebileceğiniz büyük bir alan yapılmış. Bu alandan da Bursa işte böyle görünüyordu.




Etrafta resim çekinirken dikkatimi çeken kırmızı bir tramvay oldu. Saat kulesinin arka kısmındaki alanda yer alıyordu.



Bursa gezimden geriye kalanlardan bir kısmı bu kadardı. 
Başka bir gezi yazısında tekrar buluşabilmek dileğiyle,huzurlu geceler!









6 yorum:

  1. Bursa, benimde merak ettiğim fakat şu zamana kadar gezemediğim bir şehir :) . Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bende çok gezmek istiyorum bursayı gittiğine pek sevindim.

    YanıtlaSil
  3. Bursa'ya hiç gitmedim ama merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
  4. Bir defa epey küçükken kayak yapmaya gitmiştim. Hafızamda çok silik olarak yer edinmiş Bursa, yeniden gidip görülmeli.

    YanıtlaSil
  5. ay bursa ben de trilye diye bi yer varmış görmek istiyom bakalıms :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER