27 Ekim 2019 Pazar

HEYBELİADA RUHBAN OKULU





Heybeliada gezimde ziyaret etmiş olduğum yerlerden biri de Heybeliada Rum Ruhban Okulu'ydu. Buraya varmak için ada sahilinden başlayarak yarım saat kadar yürüdük. Yürüyüş yolunun bir kısmında bizleri meşe ağaçlarıyla kaplı adanın tepesine doğru kıvrılan bir yol karşılıyordu.

Doğa içerisinde yürüyüşümüzü tamamlayarak Ruhban okuluna vardık. Okul, gelen tüm ziyaretçilere ücretsiz hizmet vermekte. 




Giriş kapısından içeriye girdiğimizde bizi yemyeşil bir tematik bahçe karşıladı. Bu bahçenin özelliği ise beş farklı bölümden oluşuyor olması. Bahçede gezinirken bizi birçok farklı bitki karşıladı. Ortanca, manolya, şakayık, kamelya gibi bitkiler yer alıyor. Ve tabii adanın olmazsa olmazı begonvil çiçeğinden oluşan çok tatlı da bir beyaz kamelya yer almakta.







Tematik bahçeyi dolaşıp birbirinden güzel çiçek resimlerimizi çektikten sonra okulun içerisine doğru adımlarımızı hızlandırdık.





Heybeliada'da yer alan Ruhban Okulunun tarihi çok eskiye dayanıyor. 1844 yılında yapımı tamamlanan bu binada din adamı yetiştirmek adına farklı ülkelerden gelen insanlara din eğitimleri verilmek üzere açıldı. Burada eğitim gören öğrenciler 4 yıllık bir eğitim sürecinden geçiyorlardı. Ancak buradan mezun olan her kişinin de din adamı olmak gibi bir zorunluluğu bulunmadı.

Binaya ilk girdiğimizde bizi hala dokusunu koruyan bu iki sütun karşıladı. 9.yüzyılda kurulmuş olan bu okul, Ortodokslar tarafından çok önemli sayılmakta. Belirtmeliyim ki içeriye girdiğimizde gezilecek yerler sınırlandırılmıştı. Yani görevli bu konuyla ilgili size içeriye girdiğinizde küçük bir bilgilendirme yapıyor.




Eğitim verilen sınıflardan biri ziyarete açıktı. Uzun koridoru ve o dönemin izlerini taşıyan fayansların üzerinde yürürken o dönemde burada öğrenci olan insanların yaşamları insanın gözlerinin önüne geliyor.




Koridordan çıktığımızda bizi geniş bir balkon karşıladı. Okul, adanın tepesinde yer aldığı için adayı bu balkondan kuşbakışı seyre koyulduk. 



Bu güzel manzaraya karşı biraz oturduk ve bol bol temiz hava aldık. Uzun zamandır böylesi keyif aldığım bir gezi düzenlememiştim. Yeni yerler keşfetmeyi ve gezerken o yerin tarihini öğrenmeyi çok seviyorum.
Bol gezmeli günler diliyorum canım okur!










7 yorum:

  1. Ne hoş fotoğraflar yahu. Ben de gezmiş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
  2. Biz gittiğimizde sınıf açık değildi, gizlice çekmiştik :D Güvenlik ziyaretçilere alışık bile değildi, bize ters davranmışlardı :/
    Böyle bir okulda okumayı ne isterdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa demek ki yeni açmışlar. Öyle davranmaları kötü olmuş. :/
      Evet okul baya büyüktü. Bahçesi çok hoşuma gitti benim de. :)

      Sil
  3. Beğenmene çok sevindim. İnşallah bir gün ziyaret etme fırsatın olur. Adanın havası, ortamı çok güzeldi. :)

    YanıtlaSil
  4. hımms içine girmedim hep dışardan baktım girerim artık ben dee. manzara evet yaaa nefismiş :) ya ne zaman eğitime kapanmış acaba kiii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittiğin de bahçesini de gez muhakkak, çok güzeldi. :) Tarihçesinde yazıyordu ama unuttum onu.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER