19 Nisan 2020 Pazar

ÇİÇEKLERİM






İki gündür çiçeklerim evimizin artık yeni köşesinde durmakta. 
Baharın tam anlamıyla kesin gelmiş olmasıyla birlikte güneşli günlere de kısa bir süre önce merhaba dedik sevgili okur.

Minik kaktüslerimi bir süredir salonda misafir ediyordum. Evimizin odalarından biri her sabah güneşin doğmasıyla öğleden sonraya kadar güneş alır. Çok şükür ki güneşi kesmeyen bir apartman yok karşımızda. Bu yönden şanslı buluyorum kendimi ve çiçeklerimi. Benim açımdan bakacak olursak, canım sıkıldıkça karantina ile geçen şu günlerde yoldan geçen insanları, gök yüzündeki kuşları, martıları, bulutları, gün batımını izlemeyi seviyorum.

Çiçeklerim için de günün belli saatlerinde güneşi görecek olmaları güzel oldu. Artık hep burada durmaktalar. 😊


Geçtiğimiz aylarda almış olduğum sukkulentler de gayet iyi durumdalar.
Hatta tepelerden minik minik yavrular bile verdiler. Çok mutluyum.
Bir ara havalar -henüz bahar gelmemişken- birkaç hafta balkonda tutmuştum. Sebebi de hava koşullarına nasıl tepki verecekleriydi. Biraz renk değişimleri gözlemlemiştim. Renkleri yeşilden morumsu hafif pembe renge dönmüştü. Bunu araştırınca endişelenecek bir şey olmadığını sukkulentlerin uyum sağlamaya çalıştıklarında bu tarz renk değişimleri meydana getirdiklerini öğrenmiş oldum.

Bugünkü gözlemlerime göre renkleri yeşile dönmeye başladı. Sonbahar gelene kadar bu köşede kalmalarını düşünüyorum inşallah. Çiçeklerle ilgilenmek, onları sulamak, onlarla konuşmak, yapraklarını silmek gerçekten güzel bir uğraş. Zaten çocukken de topraklarla, bitkilerle oynamayı pek severdim. 🙈

Huzurlu ve mutlu günler sevgili okur!

13 yorum:

  1. yaa ben de bayılıyorum bu minik kaktüsleree çok güzel görünüyorlaar :) ben de yetiştirmeye çalışıyorum sanırım çok fazla güneş sevmiyorlar ışık gelmesi onlara yetiyor çünkü tam güneş alan bir yere koyduğumda kahverengi olmuştu bir tanesi :) bir de çok az su seviyorlar bir tanesini de çok sulayıp çürütmüştüm allahım neler anlatıyorum :D neyse şimdi öğrendim yaşatmayı sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Evet çok şirin oluyor bunlar. :) Güneşin çok dik açıyla gelmesini sevmiyorlar, doğru. Ben de buna benzer bir olay yaşamıştım. :') Azar azar 10-15 gün aralıklarla veriyorum ben de. Tabii kış aylarında bu durum ayda bir defaya çıkıyor. :)

      Sil
  2. Çiçekeleri bende severim. Ama bizim evde hep solarlar. Aslında güneşe koyarız sularızda.. Bakmasını pek bilemiyoruz herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalleri Yaşamak,
      Benim de solan bitkilerim oldu. Bu duruma şahit olunca üzülmemek de olmuyor. :')

      Sil
  3. Evet ya sukulentler kolay uyum sağlayan bitkiler soğuğa sadece çok su birikmesini sevmiyorlar bildipim kadarıyla

    YanıtlaSil
  4. Allahım için huzurla doldu.♡az cok farketmez yeşil yeşildir ve yeşil her yerde güzeldir

    YanıtlaSil
  5. Ne güzeller ♥ Ben de almak istiyorum ama malum sebepten erteliyorum şimdilik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakura,
      Ben de almak istiyorum birkaç tane daha inşallah. :)

      Sil
  6. sen çiçeklerle konuşuyosan çok tatlıııı iyi bişii, ama onlar seninle konuşuyosa fenaaa hehehe :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER