11 Nisan 2020 Cumartesi

Gökten Bir Yıldız Kaydı







Dün gece güzel bir olaya tanık oldum.
Ve aynı zamanda nadir bir olay.

Gökyüzünü izlemeyi çok seviyorum. 
Bu gündüz olur, güneş batmaya yakın olur veya geceleyin yıldızlar tüm ihtişamıyla etrafı aydınlatırken olur.

Zifiri karanlığın gök yüzüne çöktüğü dün gecede yıldızlara bakarken birden bire bire kayan bir yıldızın düşüşünü gördüm. Ve istemsizce yüzümde tebessüme, kalbimde sevince sebebiyet verdi.

Çocukken kız kardeşimle bol bol izlerdik yıldızları.
Tabii o zamanlar gök yüzünü daha kolay görürdük. İnsanların sayısı şimdiki kadar fazla değildi. İstanbul daha az kalabalıktı. Zamanla değişen her şey gibi İstanbul'da değişti. Tıpkı insanların değiştiği gibi.

Bugün güvercin yine uğradı. Ancak bu sefer sayıları birden dörde çıkmıştı. Bu duruma çook sevindim. Evde bulgur kalmadığından dolayı pirinç koydum. Bir ara baktığımda pencerenin kenarında kavga eder gibi bir halleri vardı. İçlerinden biri diğerlerine yemin hepsini yemek konusunda göz dağı verircesine tüylerini kabartarak diğer güvercinlerin üstüne üstüne yürüyordu. Bu duruma nasıl bir çözüm bulacağım bilmiyorum. 

Sokağa çıkma yasağından olsa gerek bugün dışarıda yalnızca sokak hayvanlarının sesleri vardı. Kuşların cıvıltısı, kedilerin mırıltısı, köpeklerin havlaması yankılandı. Dışarıdaki sessizliği, sakinliği izlemek evde geçirdiğimiz şu günlerde bir nebze de olsa iyi geldi.

Huzurlu akşamlar sevgili okur.

13 yorum:

  1. Bulgurları farklı yerlere atmaya çalış :)

    YanıtlaSil
  2. Gökyüzünü seyretmeye bayılırım. Özellikle yaz gecelerinde... Biraz da ürkütür aslında bu beni, koca evrende ne kadar küçük olduğumun farkına varırım. Yıldız kaymasındaki sevincini anlayabiliyorum, beni de her zaman mutlu etmiştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakura,
      Evet, yaz gecelerinde daha çok yıldızları görme şansımız oluyor. ^-^

      Sil
  3. Gökyüzünü seyretmek gerçekten insana yaşadığını hissettiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Kesinlikle, insana tüm güzel duyguları anımsatıyor. :)

      Sil
  4. Çocukken biz de yıldız kaymalarına çok anlam yüklerdik. Çok teşekkür ederim duygulandım. Yazınız banan nostalji yaptırdı.

    YanıtlaSil
  5. İnsanın olmadığı her yer daha doğal.

    YanıtlaSil
  6. Ben de gökyüzünü izlemeyi sevenlerdenim ama uzun zamandır doyasıya izleyemedim, yıldız kaymasına denk gelmen harika olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Gökyüzünün renklere bürünmesi ve o hallerini izlemek çok güzel. :)

      Sil
  7. aaa yıldız kayması mı ne güzel. mayısta da meteoru görecekmişiz :)

    YanıtlaSil
  8. İlkay Özgür,
    Gökyüzünde yıldızların olduğu geceler artık daha nadir.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER