16 Nisan 2020 Perşembe

İZLENİLESİ 5 KORE DİZİSİ #3








1. Psycopath Diary (2019)

Yook Dong, bir gün geçirdiği bir kaza sonucunda hafızasını kaybeder. O esnada yerde bulunan kırmızı bir defter de ona ait olduğu sanılarak birlikte hastaneye götürülür.
Uyandığında hiçbir şey hatırlamayan Yook Dong'a eşyaları getirilir. Kırmızı defteri eline alan Yook Dong, içinde yazanları görünce şoke olur. Kırmızı defterde bir seri katilin günlüğüne dair notlar ve düşünceler yer almaktadır. Bu defterin kendisine ait olduğunu düşünen Yook Dong, kendisini seri katil sanarak hayatındaki insanlara buna göre yaklaşmaya başlar.  Komedi ve gerilim türünde dizi, 16 bölümden oluşuyor.





2. Extraordinary You

Eun Dan, içinde yaşadığı hayatın ve çevresindeki insanların birer kurgudan ibaret olduğunu anlar ve bunu üzerine bu durumun nedenlerini ve meydana gelecek süreçleri değiştirmeye karar verir. Henüz lisede bir öğrenci olan Eun Dan, bir yandan kalp rahatsızlığı ile mücadele ederken diğer yandan da içinde bulunduğu webtoon'un kim tarafından ne amaçla yazıldığını bulmaya çalışır.

Dizide her karakter yazarın yazmış olduğu kitaba uygun hareket eder. Kaderinin farklı olmasını isteyen Eun Dan ise birden bire ortaya çıkan, webtoon kitabında karakter ismi dahi yer almayan bir çocuğun seçimlerini değiştirilebildiğini fark eder. Bunu üzerine onu bulmaya ve kaderini değiştirmeye çalışır.

32 bölümlük dizi fantastik-romantik türde.





3. Strangers From Hell

Jong Woo, yeni başlayacağı iş yerine yakın bir apartman dairesi arayışındadır. Ev seçiminde birçok faktörü  göz önünde bulundururken hayat şartlarının yeterince zorlayıcı ve pahalı olmasından dolayı eski bir apartman dairesinden kendine odada kalmaya karar verir.

Ancak yerleştiği bu apartmanda birbirinden ürkütücü komşuları vardır. Bu komşuları gün geçtikçe Jong Woo'nun tuhaf sesler işitmesine ve korku hissetmesine, gerçek  ya da gerçek dışı hayaller görmesine sebep olacaktır.

Gizem-gerilim türündeki dizi 10 bölümden oluşuyor.





4. Love Alarm

Dizideki başrollerin geçmişi ile günümüzdeki halleri arasında geçişler olmakta.
Ülkede son zamanlarda popüler olan bir uygulamanın insanların yaşamlarını etkilemesini işlemekte.

Joalarm, eğer biri sizden hoşlanıyorsa ve size 10 metre yakındaysa uygulama birden ötmeye ve o kişinin size doğru yaklaştığını haber vermekte. Dizi, aynı lisede okuyan üç gencin bu uygulamayı indirdikten sonra değişen arkadaşlıkları ve hayatları hakkında geçiyor. 

İlk sezonu 8 bölümden oluşan romantik-gençlik türündeki dizinin çok yakında ikinci sezonu da gelecek.





5. One Spring Night

Dizi, hayatının monotonluğundan sıkılan bir kadının çevresinde geçiyor. Bir bahar gecesinde, bir erkekle tanışır. Ve ikili arasında duygusal bir bağ oluşur. 

O günden sonra arkadaş olmaya karar verirler fakat çevrelerindeki insanların kendi hayatları üzerinde baskılar kurmaları ve kararlar almalarından dolayı iki çift bir süre zorluklarla mücadele etmeye başlarlar.

Yavaş yavaş ilerleyen dizi, romantik-dram türünde. 16 bölümden oluşuyor.










13 yorum:

  1. İçinde bir extraordinary you izlemişim .
    Önceden çok Kore dizi izliyordum ama şu sıralar o kadar ilgimi çekmiyor .
    Ama güzel bir öneri yazisı olmuş yine dizi izleyeceğim zaman bunlara bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra,
      Extraordinary da güzeldi. :)
      Beğenmene sevindim. Love Alarm da güzel dizidir. Öneririm.^-^

      Sil
  2. Ayyy bunlar çok güzelmiş.Not alıyorum bunları:)

    YanıtlaSil
  3. Psycopath Diary 'nin konusu aşırı ilgimi çekmişti ama şu an izlersem sanki beğenmeyecek gibiyim ama bir yandan izleyecek kore dizim kalmadığı için de başlamak istiyorum offf. İkilemde kaldım. Strangers From Hell hakkında da çok güzel yorumlar okumuştum. Sen de beğendiysen hoşuma gider gibime geliyor. One Spring Night'ı da izleyecektim. Kız çocuktan büyük olunca böyle uyum olmuyor diye izlemedim. Teşekkürler liste için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Psycopath Diary, çok iyiydi. Komedi gizem türündeydi. Ana karakterin oyunculuğu şahaneydi diyebilirim. :)

      Strangers From Hell ise biraz daha karanlık gerilimin ağırlıklı olduğu her bölümün insanın içini kemiren bir sonla bittiği dizilerden biriydi. Heyecan, g,zem, gerilim son ana kadar sürüyor dizide. Ben hiç ilerletmeden ve sıkılmadan izlemiştim bu diziyi. :)

      Spring Night da aslında nuna romance olsa da iyiydi bence. Daha çok insan ilişkilerine değinen bir konusu vardı. Kiraz ağaçlarına vurgu yapılan sahneler hala aklımdadır. Güzel karelerin ve konuşmaların geçtiği sıcacık bir diziydi.


      Şu aralar merakla takip ettiğim tek bir dizi var : The World of Married. Sana da öneririm. Çok akıcı, sıkılmadan izliyorum.

      Sil
  4. joalarm izledim sevdim de ama ya öyle biter mi az daha devam edeydi yeni sezonu bekliom artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzmanamator,
      Ben de yeni sezonu büyük bir merakla bekliyorum. *-*

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    Diğer diziler de çok iyiydi, öneririm. :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, Strangers From Hell dışında hepsini izledim :) şuan da Goblin'i izliyorum.Bitsin Strangers From Hell e tavsiyen üzerine başlayayım. Güzel liste olmuş.

    YanıtlaSil
  7. 2 ve 3 izledim. diğerleri olabilir, özellikle ilki, saool :)

    YanıtlaSil
  8. Kore dizilerini son zamanlarda bende beğenerek izliyorum
    Bu dizileri de ekledim listeme teşekkürler

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER