18 Nisan 2020 Cumartesi

ZODIAC








Zodiac, ABD 2007.

Filmin konusu, San Francisco'da yaşayan bir seri katilin işlediği cinayetin peşini kovalayan polislerin etrafında geçer. Filmin konusu gerçek hayattan uyarlama. 1960'lı yıllarda başlayan seri katil cinayetleri o dönemde 1990'lı yıllara kadar uzanır. Filmde de bu geçişleri görmekteyiz.

Seri katil işlediği cinayetleri polislere birtakım şifreli mektuplar ve mesajlar göndererek onlarla sürekli alay eder. Seri katil kendisine vermiş olduğu Zodiac ismiyle tanınır. Ve yine her mektubunda imza niteliği taşıyan kendisine ait bir sembol kullanır. 

Filmde oldukça fazla karakter var. Bunlardan öne en çıkanlar ise bir polis memuru olmakla birlikte bir basın yayın organında çalışan karikatüristtir. 

Karikatüristin çalıştığı basın yayın şirketine de Zodiac'tan birkaç tane mektup gelir. Şifreli mektupları çözmeyi başaran karikatürist Zodiac'ı bulmak için hayatındaki birçok şeyden feragat ederek katilin izini yıllarca sürer. Zodiac ile yüz yüze gelip bu seri cinayetleri neden işlediğini öğrenmek ister.

Filmin uyarlaması gerçek hikayesine sadık kalınarak yapılmış. Film biraz uzun olsa da oyuncuların performanslarıyla ve filmin akıcı konusunun başarılı bir şekilde yansıtılmış olması izleyiciyi sıkmıyor aksine filme bağlıyor. 


10 yorum:

  1. Belki bu süreçte izleyebilirim.
    Yorum için teşekkürler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatmauzmez.blog,
      Rica ederim, güzel filmdi. Keyifli seyirler. :)

      Sil
  2. Sevdiğim oyuncular var galiba filmde ama konusu pek benlik değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Bilindik simalar var filmde, biraz yavaş işliyor onun dışında kült filmlerden. :)

      Sil
  3. Gördüm ama izlememiştim bilgilendirme için teşekkür ederimmm😍 çok tatlı bir sayfan var ben seni izliyorum senide sayfama bekliyorum ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beautycutukiye,
      Rica ederim ben de. :)
      Teşekkür ediyorum güzel düşüncen için. En yakın zamanda ziyarette bulunacağım,sevgiler!

      Sil
  4. gerçek olaylardan mıı ay merak ettim izleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      İyi filmlerdendi. İyi seyirler sana da şimdiden. :)

      Sil
  5. oooo bunu izleyim, yaa the king eternal monarch dizisi başladı, hemen başlaaa izlemeyee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Aa Lee Min Ho'nun dizisi. Başlayacağım ona da. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER