26 Ağustos 2019 Pazartesi

GÜNEY AFRİKA'DAN KARTPOSTAL







Merhaba sevgili okur!
Kartpostal takası sayesinde Güney Afrika'dan da bir arkadaş edinme fırsatım oldu.
Gönderen arkadaşımın ismi Khaya.
Khaya, kartpostalının arkasına kendi kültürlerinden bahsetmiş. Yazmış olduğu el yazısı pek okunaklı değil. Bu yüzden ne yazdığı konusunda biraz zorlandım. Ama yine de bir şeyler yazıp pul yapıştırmış olması beni oldukça mutlu etti.

Kartpostalın arkasında Güney Afrika'ya ait bazı bilgiler var. Mesela bunlardan biri, Güney Afrika'da 11 tane resmi dillerinin olduğundan bahsetmiş.
1967 yılında ilk kalp nakli Güney Afrikalı Doktor Chris Bernard tarafından yapılmış.  

Postcrossing sayesinde Güney Afrika'dan da bir kartpostal edinmiş oldum. 
Ancak şunu belirtmeliyim ki kartpostal bana geldiğinde ortadan bükülmüş şekildeydi. Yani kartpostalın yüzeyinde iki üç tane kat izi mevcut. Nasıl deforme oldu bir bilgim yok. Yine de ulaşması bile mutluluk verici.

Yaşasın kartpostal arkadaşlığı!


10 yorum:

  1. Çok güzel bir şey yapıyorsunuz. Bunu okuyan birçok insanı da buna teşvik ediyorsunuz bence. Yaşasın kartpostal arkadaşlığı!

    YanıtlaSil
  2. Böyle içten ve samimi olan herşeyi fazlasıyla seviyorum :) ve Tuğce enerjine hayranım 😊♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İman Power, yorumunla yüzümde tebessüme sebep olduğun için ben de sana çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. eveeet eveeet güzel şeyler oluyor hayattaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartpostal almak, göndermek ve başkalarının hayatlarına misafir olmak güzel. :)

      Sil
  4. Bir kaç aydır Postcrosing işini bata bıraktım. Senin böyle yazılarını gördükçe bir iç çekiş oluyor.😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de eskisi kadar çok sık kartpostal gönderemiyorum ne yazık ki..Ama insan tam anlamıyla da kopamıyor. ^-^

      Sil
  5. Bu bilgileri ben de bu kartpostal sayesinde öğrenmiş oldum. 11 dil gerçekten de ilginç .:') Rica ederim sevgili İlkay.^-^

    YanıtlaSil
  6. En son dişçimden bir kartpostal almıştım. Sanırım 10 sene falan önce olabilir. ehehhe Yani o an çok mutlu olmuştum. O yüzden bu uygulamanın ne kadar mutluluk verdiğini tahmin edebiliyorum az çok. Bir denemek isterim ben de bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER