20 Ağustos 2019 Salı

MEKTUP GÖNDERMENİN GİDEREK ZORLAŞTIRILMASI







2015'den beri mektup arkadaşlığı yapıyorum. Bu yüzden de ücretler konusunda az çok fikir sahibi oldum. Göndereceğim paketlerin 1 kilogramı aşmamasına gayret ediyorum çünkü Asya ülkeleri, özellikle Endonezya ve Malezya için posta veya mektup gönderileri biraz pahalı olabiliyor.

Daimi olarak mektup gönderdiğim iki tane arkadaşım var. Biri Malezya'dan diğeri de Güney Kore'den. Bu iki arkadaşımla her yıl muhakkak mektuplaşırız. 


Bugün Malezyalı mektup arkadaşım için hazırlamış olduğum paketi göndermeye postaneye gittim.  Ptt'de paket tartılınca 580 gram geldi. Kayıtlı göndermek istediğimi belirttim. 80 liraya yakın bir ücret söylendi. Şaşırdım. Ve sonrasında öğrendim ki tıpkı her yıl olduğu üzere zam gelmiş gönderi ücretlerine. Sanırım artık 500 gramı aşmamasına dikkat etmem gerekecek. Mektuplaşmak da giderek zorlaştırılıyor ne yazık ki.. Keşke başka alternatif postaneler de olsa ama maalesef ki yok.

Postane işimden sonra kütüphaneye doğru yola koyuldum. Kütüphane her zamanki gibi tıklım tıklım doluydu. Böyle görmek sevindirici.
Almak istediğim kitapların kodlarını not defterime yazdığımdan oraya vardığımda raflarda kolaylıkla bulmuş oldum. Kütüphane görevlisinin masasının üzerinde kaktüslerimin aynısından görünce aynısından bende de olduğunu söyledim. Onun üzerine biraz kısık sesle de olsa sohbete koyuldum. 😊


10 yorum:

  1. Keşke her şeye zam gelmese :/
    İyi okumalar diliyorum kitapları :))

    YanıtlaSil
  2. Gönderi ücretlerinin değişimini takip etmek gerçekten yorucu.Bir Postcroser olarak ben artık bu hobime bir sınırlama getirmek zorunda kaldım.Keşke daha fazla seçeneğimiz olsa gönderi için:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yıl farklı bir zam geliyor.. Resmen engel koyuyorlar yapmamak için. Dilerim fiyatlar birazcık da olsa düşer. :/

      Sil
  3. Mektuplaşmak ne güzel bir aktivite. Okuyunca çok saygı duydum size :)

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten şaşkınlık geçirdim ben de fiyatı sizde okuyunca. Benim mektup arkadaşlarım Türk olduğu için ücret konusunda çok bir sıkıntı yaşamıyorum ama yurt dışı için kesinlikle bir kolaylık sağlanmalı. Gerçi ülkemizde artık ne zamdan etkilenmedi ki?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışı fiyatlar genellikle böyle. Özellikle Asya ülkeleri epey pahalılaşmış. Sanırım göndereceğim paketleri küçültmeye gideceğim. Önceden böyle değildi. :(

      Sil
  5. Asya ülkelerine çok pahalı oluyor İlkay. :/ Kayıtsız da ben pek göndermeye cesaret edemiyorum çünkü kaybolma riski çok fazla oluyor bu sefer. İnşallah bir iyileştirme yapılır bu konu ile ilgili..
    Kaktüs bakmak pek keyifli. :)

    YanıtlaSil
  6. ay ne kötü bişi yaaa daha az şey göndercen artık napcan mecbur. kodları yazmak akıllıcaaa :) kaktüs ivit hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle olacak artık sanırım. :')
      Kaktüsler iyi bir tevafuk oldu ama benim kaktüslerime bi haller oluyor bu aralar. -,-

      Sil

 

BİRPEMBESEVER